Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.09.2018, 14:35

Jedna z najobľúbenejších dodávok sa zmení. Takto vyzerá jej hybridná verzia

  • Spoločnosť Ford je prvá automobilka, ktorá v kategórii dodávok ponúka technológiu Plug-in Hybrid (PHEV).
  • Výroba modelu Transit Custom PHEV má začať zhruba v polovici budúceho roka.
Jedna z najobľúbenejších dodávok sa zmení. Takto vyzerá jej hybridná verzia
Zdroj: Ford

Ford Transit Custom si upevňuje svoju pozíciu na čele európskych dodávok s nosnosťou jednej tony a na autosalóne úžitkových vozidiel IAA v nemeckom Hannoveri sa verejnosti predstaví nový plug-in hybridný model (PHEV), po prvýkrát v sériovej podobe.

Model Transit Custom PHEV využíva vyspelý hybridný systém pohonnej jednotky s dojazdom až 50 kilometrov s nulovými emisiami. Pod kapotou má novinka zážihový litrový motor EcoBoost vo funkcii generátora na predĺženie dojazdu, takže celkový dojazd presahuje 500 km.

Predné kolesá sú poháňané výlučne elektromotorom, nie spaľovacím motorom. Energiu motor čerpá z kompaktného, kvapalinou chladeného lítiovo-iónového akumulátora s kapacitou 14 kWh, ktorý sa nachádza pod podlahou nákladového priestoru. Jeho pozícia bola zvolená tak, aby sa zachoval celkový objem pre náklad, ktorý ponúka štandardný model Transit Custom, a aby nosnosť presahovala jednu tonu.

„Je to všestranné, výkonné vozidlo s možnosťou jazdiť s nulovými emisiami,“ povedal Ian Porter, hlavný konštruktér programu Transit Custom spoločnosti Ford of Europe. „Transit Custom PHEV nerobí žiadne kompromisy, ponúka rovnakú nosnosť ako dodávka so vznetovým motorom a jazdy na dlhé vzdialenosti možno absolvovať bez nutnosti zastavenia kvôli dobíjaniu.“

Pomocou nabíjacieho portu umiestneného v prednom nárazníku môžete Transit Custom PHEV nabíjať z bežnej 10-ampérovej zásuvky s napätím 240 V, pričom akumulátor sa úplne nabije v priebehu piatich hodín.

Ďalšou možnosťou je 240-voltová sieť s prúdovým obmedzením na 16 alebo 32 ampérov, z ktorej sa akumulátor úplne nabije za tri hodiny.

V interiéri nájdeme namiesto štandardného otáčkomeru ukazovateľ výkonu/nabitia a ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny ustúpil menšiemu ukazovateľu stavu nabitia akumulátora.

Na displeji na prístrojovom paneli sa zobrazujú indikátory režimu EV, výstražné upozornenia týkajúce sa údržby a výstraha, keď je vozidlo zapojené do nabíjačky. Na všetkých zobrazeniach vidno stavový riadok, v ktorom sa zobrazuje vzdialenosť do vybitia akumulátora aj dojazd v režime predĺženia dojazdu.

Samozrejme, nechýba ani množstvo úložných priestorov, nové displeje či dokonca hlasový asistent Ford SYNC3. Nájdeme ho pri osem-palcovej farebnej dotykovej obrazovke infotainmentu, ktorú je možné ovládať pomocou gest priblíženia a posunutia.

Zdroj: Ford

​V rámci systémov môžeme spomenúť aktívneho parkovacieho asistenta a pomocníka pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu s podporou elektrického posilňovača riadenia v štandardnej výbave, ktorý je optimalizovaný pre jazdu v meste a jednoduché manévrovanie v hustom prostredí.

Prototypy modelov Ford Transit Custom PHEV absolvujú 12-mesačnú skúšobnú dobu vo flotile u zákazníkov v reálnej premávke v Londýne a za ten čas najazdia viac ako 50 000 km. Spoločnosť Ford nedávno oznámila, že ďalšie testy sa začnú v španielskej Valencii.

Premiéra modelu je plánovaná na autosalón úžitkových vozidiel IAA v nemeckom Hannoveri, pričom model PHEV sa začne sériovo vyrábať v druhej polovici roka 2019.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.