Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
12.09.2018, 06:01

Mercedes predstavil špičkové SUV. Unikátny systém vás sám vyslobodí z piesku

  • Nemecká automobilka Mercedes-Benz odhalila detaily novej generácie obľúbeného športovo-úžitkového modelu GLE.
  • Okrem pekného dizajnu prináša množstvo moderných technológií a tiež jeden revolučný systém "poskakovania".
Mercedes predstavil špičkové SUV. Unikátny systém vás sám vyslobodí z piesku
Zdroj: Mercedes-Benz

„Nový Mercedes GLE je nielen pohodlnejší ako kedykoľvek predtým na ceste, ale ukazuje aj svoj vynikajúci off-road charakter mimo klasickej cesty, čo poukazuje na naše odhodlanie posilniť náš nárok na vedúce postavenie v segmente SUV,“ hovorí Ola Kälenius , zodpovedný za podnikový výskum v spoločnosti Daimler AG a vývoj vozidiel Mercedes-Benz Cars.

„Významne väčší priestor v interiéri, nová koncepcia riadenia, výrazne rozšírené a rafinované asistenčné systémy, najlepšia aerodynamika v segmente, úplne nová škála motorov a mnohé ďalšie inovácie, to zdôrazňujú,“ dopĺňa Kälenius.

Áno, takto by sme mohli uviesť v skratke čerstvo predstavenú nemeckú novinku označenú ako Mercedes-Benz GLE. Model už síce na trhu pôsobil, avšak teraz prichádza jeho úplne nová generácia s množstvom zaujímavých či dokonca revolučných inovácií.

Palec hore pre dizajn

Pokiaľ ide o estetickú stránku, Mercedes si dal pri GLEčku naozaj záležať. Prednej časti dominuje najmä mohutná maska chladiča, ktorá môže byť mnohým známa napríklad z prémiového pick-upu triedy X. Na tú nadväzujú následne napríklad príplatkové Multibeam LED svetlomety s dosvitom až na úrovni 650 metrov.

Auto pôsobí veľmi dynamicky a dominantne, pričom zadnú časť obohacujú svetlomety v štýle menšieho modelu CLS – počas jeho testovania na nás pôsobili trochu smutným dojmom, na novom modeli GLE však rovnaký pocit nemáme. Pekne dopĺňajú krivky koncovej časti, podobne ako dvojica koncoviek výfuku či mohutný difúzor a otvory na nárazníku.

Hoci ide o pomerne veľké SUV, pýšiť sa môže vôbec najlepším koeficientom odporu vzduchu v segmente - 0,29 - ktorý prispieva k lepšej spotrebe, ale aj tichšej prevádzke napríklad na diaľnici. K dispozícii budú pritom disky s rozmerom od 18 do 22 palcov.

Moderné vychytávky

Od svojich "starších" súrodencov prebral model niektoré moderné riešenia. Spomenúť môžeme najmä inteligentný a „samoučiaci“ špičkový MBUX infotainment systém, ktorý podporuje rozšírené ovládanie hlasom a nájsť ho môžeme napríklad pri Triede A.

Detekovať bude aj pohyb rúk pred displejom a rozpozná dokonca, či ide o ruku vodiča alebo spolujazdca. Takýmto spôsobom bude vedieť systém automaticky zapnúť napríklad masáž pre toho konkrétneho člena posádky. K dispozícii budú aj iné komfortné funkcie ovládané pohybmi rúk.

Pred vodičom sa nachádza už známa dvojica veľkých 31,2 centimetrových obrazoviek spojená do jedného celistvého prvku, avšak palubná doska prešla oproti iným modelom v portfóliu pomerne výraznou zmenou.

Zdroj: Mercedes-Benz

​Týka sa najmä výduchov ventilácie, ktoré sú v tomto prípade naozaj obrovské, no z časti plnia len dizajnovú úlohu. Okrúhle menšie výduchy tu následne nenájdete, tie totiž zmenili svoju podobu na obdĺžnikový tvar.

V strede nájdeme praktické úchyty, čo trochu naznačuje predurčenie aj na ostrú či off-roadovú jazdu a nechýba ani dotyková plôška ovládania infotainmentu. Celkový dojem umocní tiež nastaviteľné ambientné LED podsvietenie, nový volant či vypínanie štart/stop systému priamo pri tlačidle štartovania.

GLEčko ponúkne naozaj priestrannú kabínu, rozdelenie zadných sedadiel v pomere 40:20:40, batožinový priestor s objemom 825 litrov a pod sklopení sedadiel sa dokáže dostať až na úroveň 2 055 litrov. Potešia sa aj väčšie rodiny, keďže voliteľne tu budú môcť byť osadené aj ďalšie dve sedadlá v treťom rade.

Auto, mimochodom, ponúka aj vylepšenú navigáciu, kde sa pokyny zobrazujú priamo na displeji v aktuálnej „reálnej“ premávke.

Pozrite si unikátny systém "vyslobodzovania" pri zapadnutí v modeli GLE:

Motorizácie

Nový Mercedes príde najprv s benzínovým šesťvalcom (označenie GLE 450) využívajúcim 48 V sieť a poskytujúcim výkon 270 kW (367 koní) či 500 Nm krútiaci moment. Ďalších 250 Nm a 16 kW bude schopná pridať funkcia EQ Boost. Neskôr do ponuky pribudnú aj dieselové verzie a plug-in hybrid.

Samozrejmosťou bude pri každej verzii deväťstupňová automatická prevodovka 9G-Tronic a nechýba ani pohon všetkých kolies 4Matic. Pokiaľ ide o systémy, spomenúť môžeme automatické núdzové brzdenie, systém Distronic a aktívne udržiavanie odstupu, adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go, sledovanie mŕtveho uhla a mnoho ďalšieho.

Podvozok môže disponovať dokonca novo vyvinutým zavesením E-Active Body Control a pneumatickým pružením Airmatic. Vďaka najmodernejším vymoženostiam teda poskytne GLE mimoriadnu úroveň komfortu.

Zdroj: Mercedes-Benz

​Veľmi zaujímavá je novinka v podobe systému, ktorý dokáže v prípade zapadnutia mimo spevnených ciest sám vyslobodiť Mercedes – napríklad z piesku či iného materiálu.

Auto doslova niekoľkokrát "poskočí" čím sa zlepší trakcia kolies a vy ste na slobode. Rovnako sa auto, respektíve jeho podvozok, prispôsobuje aktuálnemu povrchu cesty nepretržitým skenovaním cesty.

Cena novinky zatiaľ zverejnená nebola, avšak výstavná premiéra je plánovaná na čoskoro štartujúci autosalón v Paríži. Okrem neho sem značka prinesie napríklad nedávno predstavený elektromobil EQC, sedan triedy A či novú triedu B.​

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.