StoryEditor

Kalašnikov namierený na Muska. Legendárny Moskvič sa vracia ako elektromobil

24.08.2018, 13:31
Sekta teslistov možno dostane nových protivníkov. Večnému americkému start-upu, ktorý drží nad vodou hlavne vôla a charizma Elona Muska, sa postaví ruská legenda, nikto menší než Kalašnikov.

Apríl je ďaleko, konzumáciu vodky v rámci obyvateľstva sa snažia úrady obmedziť, no aj tak sa z hĺbky Ruska vynára nový neuveriteľný projekt, o ktorého vážnosti však nemožno pochybovať. Ruský výrobca zbraní a teraz aj motoriek Kalašnikov odhalil koncept elektromobilu, ktorý má podľa slov firmy konkurovať aj americkej Tesle.

Kalašnikov pre svoj koncept zvolil nudné označenie CV-1 a predstavil ho na medzinárodnom fóre Armija-2018 blízko Moskvy. Realita je však neuveriteľne bizarná.

"Chceme priamo konkurovať práve Tesle, pretože je v súčasnej dobe úspešným projektom elektrického vozidla. Očakávame, že s ňou budeme držať krok," uviedla hovorkyňa firmy Sofia Ivanovová pre web RBK. Hovorkyňa vraj však nebola schopná menovať žiadne konkrétne výhody, ktoré má mať CV-1 nad Teslou.

Nesediace diely karosérie a škáry premenlivej hrúbky, ktoré bledomodrý koncept na prvých fotkách ukazuje, naznačujú, že Kalašnikov sa chce"inšpirovať" Teslou aj v otázke výrobných štandardov. Kvalita výroby u Tesly je totiž popravde veľmi zlá, najmä vo svetle zacielenia modelov a ceny, za ktoré ich ponúka.

Dizajn je však v ruskom podaní oveľa šťavnatejší. Je to retro jasne odhaľujúce, že ako základ tvorcovia použili vozidlo dnes už neexistujúceho Automobilového závodu leninského Komsomolu (AZLK) vyrábajúceho legendárny Moskvič.

Kalašnikov uvádza, že ako základ poslúžil Iz-21252, vyrábaný v Iževsku, hlavnom meste Udmurtskej republiky do roku 1997. To je donekonečna - ale veľmi zľahka - modernizovaný Moskvič 412, ktorý konštrukčne spadá do prvej polovice 50. rokov, pretože vychádza z pôvodného Moskviča 402, ktorý sa predstavil v roku 1956.

Pôvodná fabrika vyrábajúca Moskvič pod značkou Iž patrila koncernu Kalašnikov do vlaňajška, teraz ju už vlastní AvtoVAZ vyrábajúci Lady a patriaci do aliancie Renault-Nissan.

Pôvod karosérie prezrádza CV-1 nielen líniami bokov, ale aj parádnymi chrómovými kľučkami, ktoré sú snáď ešte pôvodné, aj keď ku koncu kariéry mal Moskvič (Iž) 412 už kľučky zapustené do karosérie.

Ak chcú tvorcovia naznačiť, že postaviť elektromobil nie je žiadna veľká veda, alebo či z nedostatku prostriedkov, či času využili skelet zabudnutý v temnom kúte skladu, sa nedozvieme.

Pozrite si tiež naše video z jazdy najluxusnejším autom sveta:

​Kapotu a boky spoznajú tí, ktorí majú staré autá opozerané okamžite. Predok poskladaný z horizontálnych liniek tvoriacich masku a do nej vložených LED svetiel je odkazom na modernu.

Zadná časť poňatá v duchu liftbackov 70. rokov s vysokánskou hranou batožinového priestoru svojím sklonom zas pripomenie napríklad Zastavu, táto partia sa určite ešte dočká prepracovania.

Modely od Tesly sú zaguľateno ladné, aby mali skvelú aerodynamiku, práve tým sa dá ušetriť veľa energie. Rusi radšej niektoré veci riešia silou: elektromobil má teda motor s výkonom 220 kilowattov a akumulátor s vcelku veľkou kapacitou 90 kWh, ktorý má vozidlu zabezpečiť akčný rádius až 350 kilometrov. So zrýchlením z nuly na stovku za šesť sekúnd to je podľa všetkého najrýchlejší Moskvič v histórii.

Ruský zbrojársky koncern podľa svojho oznámenia vyvinul celý rad vlastných zložitých systémov. Patrí medzi ne napríklad palubné ovládanie, ktoré umožní vodičovi sledovať stav motora alebo unikátny menič napätia.

Či je vnútri špeciálny držiak na najznámejší výrobok Kalašnikova, útočnú pušku AK-47, sa z fotiek ani sporých informácií nedozvieme. Vzhľadom k tomu, že Musk ponúka plameňomety, by sa to hodilo.

menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 05:30