10.08.2018, 14:11

Návrat legendy. Čo všetko už vieme o dlho očakávanej Toyote?

  • Už na jeseň sa má predstaviť model, ktorý účinkoval v mnohých známych tituloch hier či filmoch.
  • Čo všetko je zatiaľ známe o úplne novej generácii modelu Supra?
Návrat legendy. Čo všetko už vieme o dlho očakávanej Toyote?
Zdroj: Toyota

V automobilovom svete si srdcia motoristov dokáže získať len hŕstka vozidiel. Medzi lídrov však nepochybne patrí aj japonský model Toyota Supra - športové kupé vyrábané v rokoch 1979 až 2002. Dizajnovo bol odvodený z Toyoty Celica, avšak bol o niečo dlhší a širší.

Často dochádzalo k zamieňaniu mien Celuca a Supra, pričom "problém" s tým mala aj samotná automobilka. Postupne sa model premenoval len na Supru a počas svojej pôsobnosti si získala veľké množstvo fanúšikov.

​Bolo to aj vďaka osadeniu v mnohých videohrách, filmoch či hudobných klipoch. Popularitu zvýšil aj známy trhák Rýchlo a zbesilo z roku 2001.

V roku 1998 však predaj na území USA značka zastavila a v roku 2002 nasledovalo aj oficiálne zastavenie výroby v Japonsku.

„Myslím, že je to najšťastnejší deň môjho života,” povedal po prezentácii prototypu modelu Toyota Supra na Goodwood Festival of Speed hlavný inžinier Toyoty Tetsuya Tada. Na čo sa teda môžu tešiť fanúšikovia a čo vieme o športovom modeli pred jeho oficiálnou premiérou?

Ťažisko ako Lexus LFA

Konštruktéri začali pracovať na novom modeli Supra v roku 2012. S japonským citom pre dokonalosť ho dotvárali celkom sedem rokov. Výsledkom je dvojdverové klasické kupé so štíhlou líniou, motorom umiestneným vpredu a, samozrejme, zadným náhonom.

Podobne ako pri projektovaní modelu Toyota GT86 sa inžinieri pri novej Supre sústredili na to, aby malo vozidlo tie najlepšie jazdné vlastnosti. „Všetci chvália GT86 za nízko položené ťažisko, ale v Supre je ešte nižšie a tuhosť karosérie je dvojnásobne vyššia,” zdôrazňuje Tada a dodáva: „Supra má ťažisko v rovnakej polohe ako športový Lexus LFA”.

Je zaujímavé, že aj keď má nová Supra väčší rázvor ako GT86, vzdialenosť medzi osami je menšia. Podľa nepotvrdených informácií má mať nové kupé Toyoty hmotnosť okolo 1 500 kilogramov.

Návrat s radovou šestkou

Predchádzajúca generácia Toyoty Supra si získala obdiv a slávu vďaka vynikajúcemu šesťvalcovému motoru Toyota 2JZ-GTE s turbodúchadlom. V novej verzii bude podobná jednotka, ktorú vyvinuli v BMW.

Podľa neoficiálnych informácií ide o motor B58B30 s výkonom 335 koní. Ponuka bude však obsahovať aj štvorvalcový motor s označením B48B20, s objemom dvoch litrov a výkonom 262 koní, takisto vybavený turbodúchadlom. K tomu by mala pribudnúť osemstupňová automatická prevodovka od spoločnosti ZF.

Zdroj: Toyota

​Informáciu o motore R6, hoci ešte nie o konkrétnej verzii, potvrdil aj hlavný inžinier. „Supra mala vždy šesťvalcový radový motor a tak to bude aj tentoraz,“ hovorí Tetsuya Tada. Inžinier tiež pripustil, že do nového modelu sa dostane aj štvorvalcový motor.

Podľa jeho slov bude auto v takejto obmene ľahšie, bude mať lepšie rozloženú hmotnosť a ešte lepšie „sedieť“ v zákrutách. Tada však neprezradil presné parametre, ale ako povedal „výkon motora Supry je porovnateľný s vozidlami Lexus zo série F”.

To by znamenalo, že motor novej Toyoty Supra bude mať výkon až 400 koní. Isté je, že výkon sa bude prenášať na zadné kolesá prostredníctvom diferenciálu s obmedzeným preklzom.

Oficiálna premiéra na jeseň

„Som plný úcty k starším modelom Toyoty Supra. Keď sa pozrieme na predchádzajúce generácie, každá z nich mala v sebe niečo vzrušujúce v kontexte svojej doby. Pri tvorbe nového modelu sme sa snažili dosiahnuť to isté,” hovorí Tada.

Nová verzia kupé bude odzrkadľovať túto úctu. „Ako východiskový bod sme si vzali A80, čiže Supru štvrtej generácie. Hoci dizajn nie je rovnaký, na prvý pohľad je jasné, že je to Supra,” tvrdí Tada.

Zdroj: Toyota

​Auto síce ešte nepredstavili v plnej kráse, ale tvar siluety, proporcie a niektoré detaily, ktoré neukrylo ani výrazné maskovanie, prezrádzajú, že bude nadväzovať na koncept FT-1.

Hoci sa nová Toyota Supra objavila na festivale Goodwood Festival of Speed, oficiálna premiéra vozidla je ohlásená na jeseň tohto roka. Do autosalónov sa má následne športové kupé dostať v prvej polovici budúceho roka.

Podľa neoficiálnych informácií by si záujemcovia o nový model mali pripraviť najmenej 63 500 dolárov (zhruba 55-tisíc eur). Auto by malo mať skvelú výbavu – napríklad transparentný Head-up displej, digitálne hodiny a pokročilé systémy aktívnej bezpečnosti.

Zdroj: Tlačová správa 1st CLASS AGENCY

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.