Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.07.2018, 11:53

Putin porazil Trumpa. Na nedávnom summite si zmerali svoje špičkové limuzíny

  • Limuzína Vladimira Putina je oveľa dlhšia ako tá Donalda Trumpa. Aj to je jeden z výstupov nedávneho summitu v Helsinkách, kde sa ruský prezident predviedol vo svojom novom vozidle.
  • Keď Trumpa priviezli v jeho o meter kratšej ojazdenej limuzíne zdedenej po predchodcovi, vyzeral ako "chudobný príbuzný".
Putin porazil Trumpa. Na nedávnom summite si zmerali svoje špičkové limuzíny
Zdroj: Reuters

Ruský prezident Vladimir Putin zatienil svoj americký náprotivok Donalda Trumpa na summite v Helsinkách aj novou limuzínou, ktorá je o viac ako meter dlhšia ako Trumpov opancierovaný Cadillac, prezývaný The Beast (Beštia).

Limuzína ruského prezidenta navyše vyzerá lepšie ako tá americká. Svoj nový reprezentačný automobil Aurus Senat ukázal ruský prezident vôbec prvýkrát v zahraničí. Má byť výkladnou skriňou novej luxusnej a stopercentne ruskej automobilovej značky, píše.

​Summit podľa francúzskej stanice BFMTV pripomínal autosalón. Keď sa vedľa Beštie postavilo Putinové vozidlo, hneď bolo jasné, kto v tejto disciplíne vyhral.

"Viac ako vozidlom aparátnika chce táto limuzína, dlhá 6,62 metra, byť aj priemyselnou a politickou zbraňou," poznamenala televízia. Putin týmto vozidlom obnovuje sovietsku tradíciu, podľa ktorej má jazda v prestížnom aute domácej výroby ukázať priemyselnú silu zeme.

Ruský prezident podľa expertov prejavil želanie presedlať z Mercedesov najvyššej triedy do ruského vozidla v roku 2012. Problém však predstavovala skutočnosť, že továrne, ktoré dodávali limuzíny sovietskym vodcom, skončili spolu so Sovietskym zväzom.

A tak sa muselo začať na zelenej lúke, aby sa mohla naplniť túžba nielen prezidenta Putina, ale aj ďalších funkcionárov a oligarchov. Vývoja sa chopil výskumný ústav NAMI a výsledkom projektu Kortež má byť ucelený rad vozidiel, ktorý má okrem reprezentačnej limuzíny Aurus Senat zahŕňať aj sedan, terénne vozidlo s pohonom všetkých štyroch kolies Komendant a mikrobus Arsenal.

Cieľom je od roku 2020 predávať päť tisíc vozidiel, ktoré budú konkurovať známym značkám, ako je Rolls-Royce či Bentley, ale za priaznivejšiu cenu.

Limuzína má vyjsť v prepočte na asi 135-tisíc eur, ostatné vozidlá z tejto rady od 77-tisíc eur do zhruba stotisí eur. Akokoľvek má byť väčšina dielov ruských, pri vývoji motorov sa výskumný ústav NAMI neobišiel bez spolupráce s expertmi automobilky Porsche. Podľa informácií iDNES.cz mala na vývoji motora pre ruskú prezidentskú limuzínu pracovať tiež pražská pobočka Porsche Engineering.

Výsledkom je potom osemvalec s výkonom 600 koní. Podľa ruských médií existuje ponuka na dvanásťvalec s celkom 850 koňmi.

Putinova limuzína Aurus Senat dosahuje podľa ruskej televízie RT dĺžku 6,62 metra, zatiaľ čo Trumpová "Beštia" (The Beast) len 5,5 metra. A to je vraj ruský model ľahší: váži 6,5 tony proti ôsmim tonám americkej limuzíny. O hrúbke pancierovania a ďalších bezpečnostných či luxusných doplnkoch sa ani u jedného z prezidentských pojazdných bunkrov veľa nevie.

​Pozoruhodná je aj zvýšená svetlá výška podvozka Putinovho prezidentského špeciálu: 20 centimetrov nad zemou. Na projekte spolupracovali tiež experti na pohon všetkých štyroch kolies skupiny Sollers, takže limuzína disponuje aj touto vymoženosťou.

Putin nový automobil prvýkrát predviedol pri májovej prezidentskej inaugurácii. Údajne si pre túto príležitosť musel v NAMI vypožičať prototyp. To mu však nezabránilo, aby si do Fínska priviezol hneď dve limuzíny.

"Ruský prezident sa zdá byť najlepším obchodným agentom tohto projektu - prvá ukážka vo Fínsku, hneď vedľa vozidla Donalda Trumpa, to nie je žiadna náhoda," usúdila francúzska stanice BFMTV a na záver si kladie otázku, či sa nová studená vojna neodohráva práve medzi Putinovým Senátom a Trumpovou Beštiou.

Podľa dostupných informácií má americký prezident dostať nástupcu terajšieho služobného vozidla ešte počas tohtoročného leta. Aktuálna Beštie amerického prezidenta si ešte pamätá Baracka Obamu, ten ju totiž dostal pri uvedení do úradu v roku 2009.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.