Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
07.07.2018, 11:06

Range Rover sa vracia ku koreňom. Toto je trojdverové kupé za astronomickú sumu

  • Niekoľkým stovkám zákazníkov dodá britská automobilová ikona exkluzívny trojdverový model.
  • Práve prvá generácia Range Roveru mala ako jediná takúto karosériu. Za netradičnú variantu si však riadne priplatíte.
Range Rover sa vracia ku koreňom. Toto je trojdverové kupé za astronomickú sumu
Zdroj: Land Rover

Trojdverový Range Rover sa vyrábal medzi rokmi 1970 až 1996. To sa už vyrábala generácia druhá a v tej a nasledujúcich dvoch už trojdverový model neexistoval, píše iDnes.cz.

Land Rover niekoľko trojdverových kúskov v ponuke mal, napríklad Discovery alebo Freelander. Tri dvere dostal pri Range Roveri až model Evoque, ale to je iná liga než plnotučný Range Rover.

Oznámením modelu SV Coupé firma vzbudila na autosalóne v Ženeve veľkú pozornosť. Čiastočne tým, že je to v podstate po 22 rokoch trojdverový model. Zároveň sa vozidlo vymyká bežnej ponuke značky.

​SV Coupé nebude pre každého. Firma vyrobí len limitovanú sériu tohto modelu, konkrétne 999 kusov. Všetky budú vznikať individuálne na prianie zákazníkov a výroba bude ručná.

Range Rover sú drahé autá, základný model stojí vyše stotisíc eur a najdrahší Range Rover SV Autobiography Dynamic začína na takmer dvojnásobnej hodnote. Nové kupé je však ešte drahšie.

Základná konfigurácia by vás stála necelých 300-tisíc eur a keďže bude každé auto vyrobené na želanie, bude cena veľmi pravdepodobne ešte výrazne stúpať.

Výrobu má na starosti divízia SVO, teda Special Vehicle Operations. Dizajn je nezameniteľný, takže príslušnosť k značke je jasná. Na druhú stranu, aby to pri odobraní dverí u mohutného auta nevyzeralo ako z dielne tunerov, zmenila sa tiež línia strechy.

Tá teraz smerom dozadu klesá po vzore menšieho modelu Evoque. Dvere sú logicky dlhšie a majú bezrámovú konštrukciu. Dizajnérom sa úprava proporcií podarili, model vyzerá prirodzene.

Ale pozor, kupé je len štvormiestne. Aj vzadu sú len dve sedadlá, navyše výrazne oddelené stredovou konzolou, ktorá sa tiahne celým interiérom. Predovšetkým predné sedadlá sú výrazne športovo ladené, hoci si kupé zachováva úžitkové vlastnosti.

Poháňané sú všetky štyri kolesá a auto sa dokáže brodiť až do 90 centimetrov. Praktickou stránkou je aj možnosť ťahať prívesy do hmotnosti 3,5 tony. V teréne je možné využiť tradičné nastavenie podvozku Terrain Response.

Zdroj: Land Rover

​Pod dlhou prednou kapotou bude jediná pohonná jednotka, tu si milionári vyberať nebudú. Dostanú päťlitrový osemvalec, ktorý dopuje kompresor, takže produkuje 415 kW výkonu. To je dosť na to, aby kupé zrýchlilo na stovku za 5,3 sekundy a rozbehlo sa až na celkovo 266 kilometrov za hodinu.

Spotrebu, ktorá bude pri dynamickej jazde enormná, majitelia určite riešiť nebudú. Ľahko sa prehupne cez 20 litrov, pri pokojnej jazde v rámci limitov sa dá dostať na niečo cez polovicu.

Interiér je prehliadkou luxusu. S ohľadom na výrobu na prianie je možné voliť odtiene kože na čalúnenie, a to vrátane dvojfarebných variantov s rozdielnym farebným odtieňom čalúnenia vpredu a vzadu.

Dekory stredového tunela pozostávajú z dreva a poťah sedadiel či ďalších plôch je záležitosťou špeciálnej kože. Semianilinová koža je luxusnejšia ako obyčajná pigmentovaná, má jemnejší povrch, ale stále sa dobre udržiava.

Výbava obsahuje všetko mysliteľné, vrátane bezpečnostných a asistenčných prvkov alebo multimediálneho systému s rozmerným displejom uprostred palubnej dosky.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.