Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
01.07.2018, 12:05

Ikonická britská značka predstavila novinku. Toto je najrýchlejší Aston Martin histórie

  • Aston Martin predstavuje špeciálne prevedenie svojho modelu DBS. Superleggera je ďalšou novinkou, ktorú ikonická britská automobilka z Gaydonu odhalila v posledných mesiacoch.
  • Výsledkom prevýchovy klasického GT na superšport je najvýkonnejší a najrýchlejší sériový Aston Martin všetkých čias.
Ikonická britská značka predstavila novinku. Toto je najrýchlejší Aston Martin histórie
Zdroj: Aston Martin

DBS Superleggera je najkrajším vozidlom automobilky Aston Martin súčasnosti a zároveň posúva dizajn, ktorý v podaní automobilky posledné roky trochu prešľapuje na mieste, píše iDnes.cz.

Novinka vychádza z modelu DB11 a k tomu pridáva označenie Superleggera, ktoré niesli špeciálne prevedenia vozidiel tejto značky už v 60. rokoch, keď spolupracovala s talianskou karosárňou Touring Superleggera. V ponuke novinka nahradí model Vanquish S.

​Charakteristická umiernená elegancia je okorenená športovými prvkami agresívneho drsňáka. Obrovská maska chladiča ctí tvary, ktoré sú automobilke vlastné. K tomu pridávajú prednej časti charakter rôzne výduchy, mriežky a prierezy. Vylepšená aerodynamika generuje prítlak až 180 kilogramov pri maximálnej rýchlosti.

Dvoma turbami preplňovaný 12-valec objemu 5,2 litra má výkon 715 koní (533 kW) a 900 Nm krútiaceho momentu dostupného od 1 800 do 5 000 otáčok. Sila motora putuje cez osemstupňovú prevodovku ZF na zadnú nápravu, ktorá má oproti DB11 kratšie prevody, na gumy obuté na 21-palcových ráfikoch (predné 265/35/21, zadné 305/30/21).

V zákrutách poslúži samosvorný diferenciál a pomáha aj elektronika vektorovaním krútiaceho momentu. V štandardnej výbave sú karbonkeramické kotúče bŕzd, adaptívne tlmiče a vylepšený výfukový systém.

Z nuly na sto kilometrov za hodinu sa dostane už za 3,4 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 340 kilometrov za hodinu.

Superleggera, teda "superľahká", je najnovšia kreácia z Gaydonu nielen menom. Vďaka využitiu karbónu a hliníka zrazili oproti štandardnému DBS hmotnosť o 72 kilogramov na 1 693 kilogramov (suchá hmotnosť).

Po kupé dorazí prevedenie bez strechy s tradičným označením Volante. Štartovacia cena je asi 270-tisíc eur.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.