StoryEditor

Malá štýlová novinka odhalená. Audi A1 má prvky aj legendárnych modelov

19.06.2018, 15:55
Novinka z Ingolstadtu už o sebe prezradila detailnejšie informácie.

Len včera sme vás informovali o úniku niekoľkých snímok z pripravovaného kompaktného modelu nemeckej automobilky Audi. Dnes už však poznáme všetky podstatné informácie o nástupcovi najmenšieho vozidla z ponuky, nakoľko si už model A1 odbil svoju premiéru.

Novinka meria na dĺžku 4,03 metra, na šírku 1,74 metra a na výšku 1,4 metra. Dizajnový jazyk je podobný ako pri ostatných nových modelov značky z Ingolstadtu. Dynamické spracovanie nárazníkov a agresívne tvarované predné LED svetlomety dopĺňa strecha s čiernym lakovaním či štýlové disky kolies. Tie môžu mať veľkosť od 15 do 17-palcov.

​Audi A1 prevzalo aj niektoré detaily, napríklad otvory medzi kapotou a osem-uholníkovou maskou chladiča, z legendárnych modelov Ur-Quattro a Sport Quattro. Balík S-Line bude zákazníkom k dispozícii za príplatok, pričom dostanú prepracované nárazníky či výraznejšie strešné krídlo.

Z praktickejšej stránky môžeme spomenúť batožinový priestor s dostatočným objemom 335 litrov, čo je oproti predchodcovi zlepšenie o 65 litrov.

V kabíne následne nechýba digitálny prístrojový štít Virtual Cockpit, základný 8,8-palcový displej infotainmentu a za príplatok sa jeho uhlopriečka zmení až na 10,1-palcov či pribudne prémiový audio-systém Bang & Olufsen s jedenástimi reproduktormi.

Verzia s novým označením 40 TFSI má pod kapotou dvojlitrový benzínový motor s výkonom 147 kW (200 koní) a model s označením 35 TFSI poháňa 1,5-litrový benzínový agregát s výkonom 110 kW (150 koní). Základom by mal byť však litrový trojvalec so skromnejším výkonom 70 kW (95 koní).

Motorizácie budú spojené so šesť-stupňovým manuálom, prípadne DSG automatickou sedemstupňovou prevodovkou. Top verzia však dostane šesťstupňovú dvoj-spojkovú prevodovku.

K dispozícii budú aj vylepšenia v rámci balíku Performance, adaptívne tlmiče, adaptívny tempomat, asistent pre jazdu v pruhu či varovanie pred zrážkou s automatickým brzdným systémom.

Cena modelu zatiaľ známa nie je, no na trh sa má dostať koncom tohto roka. Hovorí sa už aj o ostrej verzii S1 s výkonom zhruba 250 koní, ktorá by mohla prísť už budúci rok.

01 - Modified: 2024-05-03 11:35:00 - Feat.: - Title: Najostrejšia Škoda v histórii? Česi odhaľujú špičkový koncept, pretavia ho na reálne auto 02 - Modified: 2024-05-03 08:30:00 - Feat.: - Title: Novinka od Renaultu nedáva na výber. Motor však poteší tých, ktorí nechcú elektromobil 03 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 04 - Modified: 2024-05-02 09:00:00 - Feat.: - Title: Vyrieši problém elektromobilov? Batéria od firmy CATL ponúka dojazd až tisíc kilometrov​ 05 - Modified: 2024-05-03 10:07:01 - Feat.: - Title: Terénna beštia z USA je prvýkrát k dispozícii aj na slovenskom trhu. Čo ponúka, ako jazdí a koľko stojí?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
03. máj 2024 19:57