Ako oznámila hovorkyňa Národnej rozvojovej a reformnej komisie (NDRC), Peking plánuje do odvetví vniesť poriadok tak, že upraví parametre pre vstup do priemyslu, posilní zodpovednosť podnikov a zlepší vládny dohľad. Podľa marcových údajov tam 102 firiem vyrábalo 355 rôznych typov vozidiel na elektrinu.
Dôraznou podporou sektoru sa vláda snaží nielen znížiť emisie splodín z tradičných spaľovacích motorov, ale aj podporiť postavenie krajiny vo sfére vysokých technológií.
Podľa údajov ministerstva priemyslu čínske automobilky predali za tohtoročných prvých päť mesiacov 328-tisíc takzvaných nových energetických vozidiel, teda prevažne elektrických áut a elektrických hybridov, čo znamená medziročné zvýšenie o 141,6 percenta.
V závere minulého roka jazdilo v krajine 1,8 milióna týchto automobilov, čo je viac ako polovica zo svetového počtu. Veľkorysé dotácie miestnych vlád zamerané na výrobu regionálnych priemyselných hráčov podľa odborníkov prispeli k nadmernej kapacite a nízkej efektivite výroby.
Vláda sa tiež obáva, že rýchlosť, s akou sa objavujú rozdielne konštrukcie vozidiel, sa pre výrobcov stane brzdou v snahe o upevňovanie pozícií na zahraničných trhoch.
S cieľom racionalizovať sektor a potlačiť iracionálne investície už ministerstvo priemyslu zrušilo daňové úľavy pre takmer dvetisíc projektov elektromobilov, uviedla agentúra Reuters.