Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
01.06.2018, 15:45

Audi ponúkne unikátne riešenie. Namiesto spätných zrkadiel osadilo kamery

  • Automobilka si na aerodynamike modelu e-tron dala poriadne záležať.
  • Do sériovej výroby pôjdu dokonca aj voliteľné spätné kamery, ktoré nahrádzajú klasické zrkadlá.
Audi ponúkne unikátne riešenie. Namiesto spätných zrkadiel osadilo kamery
Zdroj: Audi

Nemecká automobilka Audi usilovne pracuje na svojom elektrickom SUV modeli s označením e-tron, ktorý však ešte stále necháva pod rúškom tajomstva - maskovania. Okrem iných predností teraz značka informovala o zaujímavej novinke, ktorá nájde uplatnenie nielen na koncepte, ale príde taktiež do sériovej výroby.

SUV modeli nemávajú vo väčšine prípadov práve najdokonalejšiu aerodynamiku, vzhľadom na ich veľkosť a tvary. Audi však chce ísť "proti prúdu" a hovorí o dosiahnutí hodnoty aerodynamického odporu len na úrovni 0,28.

Ako to dosiahli? Jednoducho vyladili aerodynamiku na vyšší level, pričom novinka strávila v testovacom veternom tuneli viac ako tisíc hodín. Výsledkom je päťmiestne SUV s dĺžkou 4 901 milimetrov, výškou 1 616 milimetrov, šírkou 1 935 milimetrov a rázvorom 2 928 milimetrov s úctyhodným súčiniteľom aerodynamického odporu.

​Dojazd by mal byť vďaka všetkým "vychytávkam" automobilky podľa metodiky WLTP vyše 400 kilometrov. Energiu bude model čerpať z veľkej lítium-iónovje batérie s kapacitou 95 kWh umiestnenej v podlahe vozidla. Pri dobíjaní zo 150 kW stanice má dokázať dosiahnuť plný stav už za pol hodinu.

Kľúčové v dosiahnutí skvelých výsledkov boli aj spätné zrkadlá, respektíve ich náhrada v podobe "virtuálnych externých zrkadiel".

O čo ide? Sú to vlastne kamery, ktoré nahradia zaužívané spätné zrkadlá. Získaný obraz následne bude vodičovi premietať v kabíne - na displeji.

Model tak ušetril na šírke zhruba 150 milimetrov a znížil tak odpor či hluk vetra pri jazde. Tieto zrkadlo-kamery sa však dostanú aj do sériovej výroby, teda tam, kde bude ich osadenie v súlade so zákonom.

Ďalším riešením je aj vzduchový podvozok, ktorý dokáže pri rýchlosti prevyšujúcej hodnotu 120 kilometrov za hodinu klesnúť až o 26 milimetrov. Tým zníži odpor a zefektívni jazdu.

Na aerodynamiku hľadeli aj pri navrhovaní nových 19-palcových diskov kolies s unikátnym dizajnom a pneumatikami s nízkym valivým odporom s rozmerom 225/55.

Značka má plánovať veľkolepé odhalenie novinky na 30 augusta, ktoré sa skutoční pri príležitosti Audi summitu v belgickom Bruseli.