Keď sa Hyundai i30N stretol po prvýkrát s hlavným konkurentom Golfom GTI, motoristický svet sa nestačil čudovať. Hyundai totiž so svojím prvým hothatchom trafil do čierneho a vytvoril ekvivalent BMW M s predným náhonom. Tradičný Golf GTI tak dostal studenú sprchu a pre Volkswagen nadišiel čas priniesť odpoveď. Zdá sa, že nový Golf GTI TCR ňou môže byť.
Treba na úvod podotknúť, že zatiaľ ide iba o koncept, ale dá sa očakávať, že sériová verzia sa nebude príliš líšiť. Finálna podoba by sa mala ukázať zhruba na jeseň tohto roka, kedy by už mala putovať aj do výroby.
Ako z názvu vyplýva, ide o cestnú verziu známeho pretekárskeho špeciálu, proti ktorému v sérii WTCR súperí aj Slovák Maťo Homola. Pod kapotou následne nájdeme štvorvalcový motor s výkonom až 290 koní. To je len o 20 menej, ako ponúka vrcholný Volkswagen Golf R.
V štandardnej výbave potom nájdeme 18-palcové disky a špeciálne brzdy, o ktorých Volkswagen hovorí nasledovné: "Sú navrhnuté tak, aby produkčné auto zastavili rovnako bez námahy, ako jeho pretekársku verziu.“
V príplatkovej výbave upútajú oči aj 19-palcové disky, uši zasa poteší výfuková sústava značky Akrapovič. Čo je však prvá vec, za ktorú si musíte priplatiť, je zatiaľ balíček bez pomenovania.
Ten pridá spomínané disky, o 20 milimetrov nižší podvozok, adaptívne tlmiče a vymazanie elektrického obmedzovača. Ten vám následne dovolí dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 264 kilometrov za hodinu.
Oproti štandardnému GTI má verzia TCR nový predný nárazník s väčšími nasávačmi vzduchu, spliter, bočné prahy dverí a zadný difúzor. Vo vnútri sú jedinou zmenou sedadlá, ktoré tradičné károvanie prenášajú do podoby súčasného 21. storočia. Otázkou teraz ostáva prítomnosť manuálnej prevodovky. Koncept totiž predstavil výrobca s automatickou prevodovkou DSG, ktorá je prezentovaná ako štandardná súčasť TCR.
Na podpichnutie môžeme na záver poznamenať, že v sérii WTCR (kde sa jazdí s vozidlami TCR) dáva Hyundai všetkým rivalom poriadne na frak. Ostrý Hyundai i30N TCR vyhral tri preteky z doterajších šiestich pretekov, zatiaľ čo Volkswagen vyhral len jeden.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.