14.05.2018, 16:30

Volkswagen si brúsi zuby na Hyundai. Predstavil Golf v historicky najrýchlejšej verzii GTI

  • Nemecká automobilka odhalila koncept vôbec najrýchlejšieho GTI-čka v podobe Golfu GTI TCR.
  • Do výroby by sa mohol dostať už na jeseň tohto roka.
Volkswagen si brúsi zuby na Hyundai. Predstavil Golf v historicky najrýchlejšej verzii GTI
Zdroj: Volkswagen

Keď sa Hyundai i30N stretol po prvýkrát s hlavným konkurentom Golfom GTI, motoristický svet sa nestačil čudovať. Hyundai totiž so svojím prvým hothatchom trafil do čierneho a vytvoril ekvivalent BMW M s predným náhonom. Tradičný Golf GTI tak dostal studenú sprchu a pre Volkswagen nadišiel čas priniesť odpoveď. Zdá sa, že nový Golf GTI TCR ňou môže byť.

Treba na úvod podotknúť, že zatiaľ ide iba o koncept, ale dá sa očakávať, že sériová verzia sa nebude príliš líšiť. Finálna podoba by sa mala ukázať zhruba na jeseň tohto roka, kedy by už mala putovať aj do výroby.

​Ako z názvu vyplýva, ide o cestnú verziu známeho pretekárskeho špeciálu, proti ktorému v sérii WTCR súperí aj Slovák Maťo Homola. Pod kapotou následne nájdeme štvorvalcový motor s výkonom až 290 koní. To je len o 20 menej, ako ponúka vrcholný Volkswagen Golf R.

V štandardnej výbave potom nájdeme 18-palcové disky a špeciálne brzdy, o ktorých Volkswagen hovorí nasledovné: "Sú navrhnuté tak, aby produkčné auto zastavili rovnako bez námahy, ako jeho pretekársku verziu.“

V príplatkovej výbave upútajú oči aj 19-palcové disky, uši zasa poteší výfuková sústava značky Akrapovič. Čo je však prvá vec, za ktorú si musíte priplatiť, je zatiaľ balíček bez pomenovania.

Ten pridá spomínané disky, o 20 milimetrov nižší podvozok, adaptívne tlmiče a vymazanie elektrického obmedzovača. Ten vám následne dovolí dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 264 kilometrov za hodinu.

Oproti štandardnému GTI má verzia TCR nový predný nárazník s väčšími nasávačmi vzduchu, spliter, bočné prahy dverí a zadný difúzor. Vo vnútri sú jedinou zmenou sedadlá, ktoré tradičné károvanie prenášajú do podoby súčasného 21. storočia. Otázkou teraz ostáva prítomnosť manuálnej prevodovky. Koncept totiž predstavil výrobca s automatickou prevodovkou DSG, ktorá je prezentovaná ako štandardná súčasť TCR.

Na podpichnutie môžeme na záver poznamenať, že v sérii WTCR (kde sa jazdí s vozidlami TCR) dáva Hyundai všetkým rivalom poriadne na frak. Ostrý Hyundai i30N TCR vyhral tri preteky z doterajších šiestich pretekov, zatiaľ čo Volkswagen vyhral len jeden.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.