Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.05.2018, 12:00

Range Rover inšpirovaný Mercedesom? Toto je nové SUV pre bohatých

  • Cestný koráb Range Rover SLT 6x6 vymysleli v Berlíne pre majiteľov luxusných jácht, aby sa svojho životného štýlu nemuseli vzdať ani na súši.
  • V našich podmienkach si ho skutočne bohatí ľudia môžu zaobstarať na prepravu ku skutočným plavidlám v chorvátskych prístavoch.
Range Rover inšpirovaný Mercedesom? Toto je nové SUV pre bohatých
Zdroj: T.Fotiadis Design

Range Rover je sám o sebe luxusným SUV s nie práve najnižšou cenou. Špeciálne upravený model SLT 6x6 bude však iste ešte oveľa drahší a spoločnosť T.Fotiadis Design dizajnéra Theodorase Fotiadisa s ním bude primárne mieriť na bohatých zákazníkov v krajinách Perzského zálivu.

Práve do týchto krajín zamierilo hneď niekoľko prerobených luxusných offroadov či SUV s pridanou druhou zadnou nápravou. Či už Land Rover Defender v loveckej úprave alebo Mercedes Benz G63 AMG s rovnakou podvozkovou schémou.

Tamojší zákazníci nie sú limitovaní cenou a sériová produkcia im často neponúkne produkty, ktoré by dostatočne vyjadrili ich status a dodali dostatok prestíže. Preto sa k týmto modelom pridáva aj novinka Range Rover SLT 6x6.

​Od budúceho roka zákazkovo vyrábaný "jachtový" Range Rover bude k dispozícii komukoľvek, kto sa nebojí s takým kolosom zájsť pre konzervy do supermarketu. Prípadní záujemcovia si budú môcť cestnú jachtu prvýkrát pozrieť v septembri v Monaku na veľtrhu jácht, čo je logické miesto pre slávnostnú premiéru.

Práve odlíšenie od bežnej produkcie bol hlavným zámerom dizajnérskeho štúdia T.Fotiadis Design. Jazdné vlastnosti v teréne nie sú v tomto prípade dôležité, k prístavnému mólu auto "dopláva" ľahko, podstatnejšie je však zvýšenie nosnosti. Na zadnú korbu tohto pick-upu sa zmestí dostatočne veľký proviant na dlhú plavbu.

Aj samotný dizajn pripomína jachty, je tu totiž veľa chrómu a predovšetkým zadnou korbou evokuje model morské plavidlá. Auto stojí na sériovom predĺženom podvozku, ktorý Range Rover za príplatok ponúka. Už sériové auto s predĺženým rázvorom meria na dĺžku 5,2 metra (samotný rázvor je 3,12 metra), upravený špeciál z Berlína však pridáva ďalší meter naviac, takže mu od predného k zadnému nárazníku nameriame 6,2 metra.

Ide o neprehliadnuteľný kúsok, najmä keď k tomu pripočítame šírku takmer 2,1 metra (čo má aj štandardný Range Rover), výška auta 1,85 metra je potom taktiež impozantná.

Zákazníci majú podľa autorov projektu mať na výber celú paletu pohonných jednotiek, s ktorými sa Range Rover dodáva. Sú to naftové šesť a osemvalce, vrcholom je následne benzínový osemvalec s kompresorom či hybrid s dvojlitrovým preplňovaným zážihovým motorom.

Výraznou úpravou prešiel oproti sériovému modelu aj interiér. Luxus je samozrejmosťou a konfigurácia bude štvormiestna. Za príplatok bude k dispozícii asi čokoľvek, čo si bohatý zákazník vymyslí. Z technických "vychytávok" sú tu potom všetky bezpečnostné a asistenčné systémy, ktoré sa dajú objednať k sériovému vozidlu Range Rover.

Záujemca o Range Rover SLT 6x6 bude musieť mať, samozrejme, pripravenú nabitú peňaženku. Obyčajný Range Rover stojí zhruba od stotisíc eur vyššie, Studio T.Fotiadis Design cenu svojho výtvoru zatiaľ nezverejnilo, ale odhaduje sa, že navýši cenu základného modelu minimálne na dvojnásobok.