Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.04.2018, 13:45

Škoda predstavila svoje vôbec najlacnejšie SUV. Dostalo množstvo moderných technológií

  • Nové mestské SUV automobilky Škoda Auto určené výhradne pre čínsky trh bolo oficiálne predstavené.
  • Vozidlo zažilo dnes premiéru na českom veľvyslanectve v Pekingu.
Škoda predstavila svoje vôbec najlacnejšie SUV. Dostalo množstvo moderných technológií
Zdroj: Škoda

Na čínskom trhu pôjde už o tretí SUV model v ponuke automobilky Škoda. Nový Kamiq bude mať pod kapotou benzínový motor s objemom 1,5 litra a výkonom 81 kW. Verejnosti sa nové SUV prvýkrát predstaví 25. apríla pri príležitosti autosalónu Auto China 2018 v Pekingu, uviedla automobilka Škoda Auto.

Na dĺžku meria vozidlo 4,39 metra, široké je 1,78 metra a má výšku 1,59 metra. Rázvor sa potom môže pochváliť hodnotou 2,61 metra. Nové SUV sa bude ponúkať výhradne so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

​SUV Kamiq má charakteristickú masku chladiča s vertikálnymi zdvojenými lamelami. Tvary svetlometov s kryštalickými prvkami plynule prechádzajú až do masky chladiča, čo modelu Kamiq dodáva podľa Škody robustnejší vzhľad.

Športový tvar potom umocňuje ostro rezaná línia na bokoch vozidla. Zadné svetlá následne zasahujú hlboko do bokov vozidla, vďaka čomu ho robia opticky širším.

Cieľovou skupinou modelu Kamiq sú podľa automobilky najmä mladí zákazníci žijúci v mestách, ktorí sa svojho digitálneho životného štýlu nechcú vzdať ani pri jazde autom a vyžadujú moderné riešenia konektivity. Škoda Kamiq je preto vybavená novo vyvinutým inteligentným systémom konektivity.

Jednou z technologických predností systému je aj hlasové ovládanie od firmy iFlytek, ktorá podľa spoločnosti Škoda Auto patrí k popredným ázijským dodávateľom hlasového ovládania na báze umelej inteligencie.

Softvér rozumie regionálnym čínskym dialektom a je dokonca schopný sa automaticky naučiť individuálnu a lokálnu výslovnosť. Cena by mala začínať na úrovni v prepočte asi 12-tisíc eur, no predaj bude prebiehať výhradne v Číne.

Na čínskom trhu predstavuje podiel SUV modelov na celkovom predaji značky Škoda v tohtoročnom prvom štvrťroku viac ako 30 percent. Čína je totiž najväčším trhom značky, ktorý prispieva viac ako štvrtinou k celosvetovému počtu vozidiel dodaných zákazníkom.

V minulom roku zvýšila Škoda počet dodávok vozidiel v Číne o 2,5 percenta na 325-tisíc kusov. Rok 2017 bol taktiež najúspešnejším rokom v histórii značky Škoda na čínskom trhu od jej opätovného vstupu v roku 2007.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.