12.04.2018, 16:00

Slávny pick-up sa zmenil na offroadové monštrum. Bude sa reálne predávať

Novozélandská pobočka automobilky Toyota premenila legendárny pick-up na poriadneho drsniaka.

Slávny pick-up sa zmenil na offroadové monštrum. Bude sa reálne predávať
Zdroj: First Class Agency

Hilux Gladiator Concept s bohatou terénnou výbavou na autosalóne Mystery Creek Fieldays 2017 na Novom Zélande rozhodne zaujal. Preto sa automobilka rozhodla pre limitovanú sériu inšpirovanú konceptom.

"Koncept Hilux Gladiator sme skonštruovali špeciálne na autosalón Mystery Creek Fieldays, aby sme predstavili široké možnosti tohto modelu. Záujem verejnosti nás ohromil a nadchol," povedal Spencer Morris, produktový riaditeľ pobočky Toyota Nový Zéland.

Koncept vznikol v spolupráci s firmou Retro Vehicle Enhancements na základe modelu Hilux SR5 s pohonom 4WD. Tuning zahŕňal lifting zavesenia kolies, 20-palcové kolesá s terénnymi pneumatikami. Agresívny look vozidla v trúfalom dizajne dopĺňa navijak, šnorchel, masívne blatníky. Pribudli aj dodatočné LED svetlá a grafika s výrazným logom Gladiator.

Interiér vozidla oživuje špeciálne navrhnuté červené kožené čalúnenie a rohože s logom Gladiator. Hilux Gladiator, ktorý sa dostane do showroomov, bude o čosi praktickejší - ubezpečuje Spencer Morris. Niektoré časti si ešte vyžadujú homologizáciu. Podľa jeho názoru sa však nová verzia pickupu stretne s veľkým záujmom zákazníkov.

Toyota Hilux ôsmej generácie debutovala v Európe v roku 2016. V súčasnosti patrí model Hilux medzi najobľúbenejšie pick-upy. Nový model sa vyznačuje robustnou konštrukciou, prepracovaným rámom podvozku a interiérom v štandarde SUV. Atraktívny pick-up zvládne náročný terén, utiahne aj ťažší príves.

Úžitková nosnosť karosérie je od tisíc kilogramov a motor D-4D 2.4 s turbodúchadlom s variabilnou geometriou (VTG), spĺňajúci normu Euro 6. Hilux vybavený šesťstupňovou manuálnou prevodovkou zrýchľuje z nuly na sto kilometrov za hodinu za 12,8 sekúnd, zatiaľ čo v šesťrýchlostnej verzii potrebuje na dosiahnutie stovky 13,2 sekundy.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.