Armáde totiž v tom čase chýbalo ľahké vozidlo schopné poradiť si aj v tom najťažšom teréne. Preto prišiel na svet legendárny nákladný automobil, ktorý so skúseným vodičom zvládol prejsť takmer cez čokoľvek.
Praga V3S (vojenský trojtonový špeciál) patril k najlepším terénnym nákladným vozidlám svojej doby, vo výrobe vydržal extrémne dlho - až do 80. rokov 20. storočia.
V armáde dokonca slúži niekoľko desiatok kusov dodnes, ale postupne ich nahrádzajú nákladné autá značky Tatra.
Konštrukcia "vétriesky", ako sa auto tiež prezýva, síce vychádzala zo sovietskych zilov či amerických studebakerov, český konštrukčný tím však navrhol niekoľko vlastných vylepšení.
Dôležité sú potrebné redukcie v nábojoch kolies, ktoré zvyšujú svetlú výšku vozidla a teda jeho priechodnosť terénom. Daňou za výborné terénne vlastnosti je potom pohodlie. O tom nemôže byť v interiéri absolútne reč.
Automobil je pomerne hlučný, na cestách pomalý a náročné je tiež jeho šoférovanie. Praga V3S má síce pomerne výkonné vzduchové brzdy, chýba jej však napríklad posilňovač riadenia. V7hodou je však jednoduchá stavba, vďaka čomu si ho dokázal takmer ktokoľvek opraviť "na kolene".
Pod kapotou bol uložený 7,5-litrový vzduchom chladený šesťvalec s výkonom 72 kW a krútiacim momentom 353 Nm pri 1 400 otáčkach. Spotreba sa pohybovala na úrovni asi 32 litrov nafty na sto kilometrov a maximálna rýchlosť bola 60 kilometrov za hodinu.
Uplatnenie si model nenašiel len v armáde, keďže upravné stroje boli neskôr často používané aj v civile - napríklad ako cisterny. Vozidlo si dokonca zahralo aj v českom kultovom filme Vesničko má středisková.