StoryEditor

Ostrá Fiesta prichádza s technológiami, ako nikdy predtým. Pod kapotou však bude trojvalec

15.03.2018, 10:40
Autor:
TopSpeedTopSpeed

Ford odhalil ďalšie podrobnosti. Fiesta dostane mechanický samosvorný diferenciál a patentované pružiny s prenosom momentu. Pod kapotou však bude pracovať trojvalec s objemom 1,5-litra EcoBoost.

„Vodiči hothatchov očakávajú od tohto malého auta veľké veci. Využili sme skúsenosti, ktoré sme získali pri vývoji doterajších modelov Ford Performance vrátane modelov Focus RS a Ford GT a vyvinuli sme úplne nový model Fiesta ST, ktorý vo svojom segmente nanovo nastaví latku v oblasti potešenia z jazdy – s chrapľavým zvukom trojvalca, ktorý upúta fanúšikov všetkých národností,“ povedal Leo Roeks, riaditeľ oddelenia Ford Performance pre Európu.

Novinku predstavili už minulý rok, na jar 2018 ju však začnú aj predávať. Hneď od začiatku bude k dispozícii dokonca v 3- a 5-dverovom vyhotovení.EcoBoost benzínový agregát s objemom 1,5-litra ponúkne 200 koní pri 6000 otáčkach za minútu a krútiaci moment 290 Nm od 1600 do 4000 otáčok za minútu.

Zrýchlenie na stovku zvládne už za je 6,5 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je stanovená na 232 kilometrov za hodinu. Motor kombinuje priame aj nepriame vstrekovanie paliva spolu s technológiou vypínania valcov (respektíve valca).

​„Vodiči výkonných vozidiel poznajú obávané pretáčanie jedného kolesa, keď je rýchly výjazd zo zákruty nemožný kvôli nadbytku krútiaceho momentu prenášaného na vnútorné koleso,“ povedal Roeks.

„Mechanický samosvorný diferenciál v novom modeli Fiesta ST sme však vyladili tak, aby hladko spolupracoval s pokročilým systémom smerovania krútiaceho momentu a poskytoval tak čo najlepšiu prirodzenú trakciu bez potreby eliminácie prebytočného krútiaceho momentu brzdením,“ doplnil.

Ford teda vyvinul patentovanú technológiu pružín s funkciou presmerovania momentu. Podľa značky využíva nerovnomerné, smerovo vinuté pružiny s prenášaním sily na zadné zavesenie kolies. Umožňuje prenos síl v zákrutách do pružiny a zvyšuje tým bočnú tuhosť.

Ako bude technológia založená na „mechanike“ fungovať v praxi, ukážu prvé testy. Pružiny s funkciou presmerovania momentu kvôli životnosti a pevnosti tvarujú za studena. Majú premenlivé stúpanie a priemer naprieč celou dĺžkou pružiny.

Zavesenie kolies využíva dvojplášťové predné tlmiče a jednoplášťové zadné tlmiče Tenneco, s ventilmi RC1 na tlmenie závislé od frekvencie. Hodí sa pre skrotenie pohybov karosérie pri rýchlej jazde a rozbitých cestách.

Tuhosť krútenia zadnej nápravy s vlečenými ramenami a torznou tyčou je na úrovni 1 400 Nm/st, teda najvyššia v porovnaní s ľubovoľným modelom Ford Performance.

Fiesta ST 2018 disponuje troma režimami jazdy, a to Normal, Sport a Track. Značka hovorí aj o zmene identity, kedy z hatchbacku segmentu B na každý deň (Normal) spravíte stlačením tlačidla stroj vhodný na okruhovú zábavu (Track).

Ford

​V opcii potom získate aj napríklad Launch Control pre režim Track. Vodič ho zapne pomocou tlačidiel na volante. Na 4,2-palcovom displeji panel prístrojov zobrazí grafické zobrazenie.

Po úplnom stlačení plynového pedála systém zvýši otáčky motora a automaticky ich nastaví na hraničnú hodnotu. Ukazovateľ na displeji bude následne signalizovať, kedy je vozidlo pripravené na rýchly a optimálny štart.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 00:31