Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
09.03.2018, 12:15

Táto novinka s prehľadom strčí do vrecka aj Bugatti Chiron. Má takmer dvetisíc koní

  • Rimac zažil rovnako raketový štart, aký zvládajú aj autá tejto automobilky.
  • Použitá technológia a jednotlivé parametre novinky sú priam neuveriteľné.
Táto novinka s prehľadom strčí do vrecka aj Bugatti Chiron. Má takmer dvetisíc koní
Zdroj: REUTERS/Denis Balibouse

Chorvátsku spoločnosť nezviditeľnila len nehoda známeho moderátora motoristického seriálu Grand Tour Richarda Hammonda, za ktorú si mohol on sám, ale aj to, že jej elektrické autá sú naozaj neskutočne rýchle. Do interiéru dokonca zabudovali hasičský prístroj s odkazom na Hammondovu nehodu.

A teraz, po mesiacoch špekulácií, predstavil výrobca Rimac C Two. Je ešte extrémnejší ako predchodca. Aké má parametre? Pripravte sa na ozajstnú raketu na kolesách, už samotné čísla sú totiž dych vyrážajúce.

Neskutočný výkon

C Two má elektromotor v každom jednom kolese. Na prednej náprave sú dve jednostupňové prevodovky a na zadnej sú dvojstupňové prevodovky s dvojicou karbónových spojok. Celok dáva do kopy šialených až 1 914 koní a závratných 2 300 Nm krútiaceho momentu.

A z týchto šialene vysokých čísel poďme do extrémne nízkych. Čo tak zrýchlenie? Z nuly na sto kilometrov za hodinu zrýchli novinka za 1,97 sekundy (0-60 míľ za hodinu je 1,85 sekundy).

Snáď ešte bláznivejšie je zrýchlenie na 300 kilometrov za hodinu. To celé sa totiž udeje za menej ako 12 sekúnd. S touto elektrobeštiou bude zrejme ťažké nedostať pokutu. Maximálka je na poriadne vysokej úrovni a to 415 kilometrov za hodinu.

Auto má aj inteligentnú aerodynamiku. Na hyperšport pôsobí mágia menom prítlak a zadné aktívne krídlo vie okrem vytvárania prítlaku slúžiť aj ako vzduchová brzda. Keď už sme pri tých brzdách. C Two je vybavené 390 milometrovými karbón-keramickými kotúčmi so šiestimi piestami.

Rimac tvrdí, že jedno nabitie mu vystačí na slušných 650 kilometrov. „Šťavu“ elektromotorom pritom dáva 120 kWh batéria. Auto má však aj prepracovaný systém, vďaka ktorému by ste mali byť schopný prejsť dve rýchle kolá na Nürburgringu, bez akéhokoľvek tepelného poškodenia techniky.

Snímanie tváre na odomykanie auta

Keď vám už bude naozaj zle z toho zrýchlenia, auto je vybavené autonómnou jazdou štvrtej úrovne. To znamená, že vás zbaví väčšiny šoférsky povinností, avšak spať nemôžete.

Za hodinu jazdy auto vyprodukuje šesť gigabitov dát a jeho počítač ma výkon zhruba 22 Macbookov Pro. Dokonca ho bude možné, podobne ako smartfón, otvárať na základe rozpoznávania tváre. Rimac to dokonca berie do takých extrémov, že na základe vašej nálady auto samé upraví napríklad tvrdosť pruženia.

Snáď jedinou chybičkou krásy je váha. Toto technológiou nabité monštrum totiž váži ako veľké rodinné SUV. A takisto cena bude zrejme astronomická, keďže Rimac hovorí, že C Two bude drahšie ako Concept One. Už ten však stál jeden milión eur.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.