StoryEditor

Audi odhalilo nový ostrý model. Rozoznáte ho od luxusnej vlajkovej lode?

01.03.2018, 09:30
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Nová generácia sedanu vyššej strednej triedy je oficiálne tu.

Novinka si požičiava dizajnové prvky z veľkej limuzíny Audi A8 a tiež z modelu A7. Ak ho porovnám s A8, je menej uhladené, má ostrejšie rysy a pôsobí dynamickejšie a športovejšie.

Práve to nám, ale aj mnohým ďalším pri vlajkovej lodi A8 chýbalo, trochu viac korenia (jazdou je však geniálne). Audi trend nasleduje aj po nastúpení do interiéru.

Dizajnéri veľa práce s návrhom nemali. Ale aj tak Audi vyzerá veľmi dobre. Čo sa nám na značke páči je, že ako jedna z posledných zachováva štíhlosť a klasickú siluetu limuzín. Pozrite sa na tenké A stĺpiky či nízku kapotu. Silueta štíhlych tvarov najviac vynikne pri pohľade zboku.

Názor si jednoducho spravíte v rozsiahlej fotogalérii.

​Koeficient odporu vzduchu cx je na úrovni 0,24. Novinka je "o chlp" väčšia s dĺžkou 4 939 milimetrov, šírkou 1 886 milimetrov a výškou 1 457 milimetrov. Rázvor osí kolies je 2 924 milimetrov. Ľudia z Audi vravia, že väčšie vonkajšie rozmery pretavili aj do priestrannejšej kabíny. Viac miesta je pre kolená zadných pasažierov a taktiež pre ich hlavu a ramená.

Audi je známe kvalitou interiérov a nie je tomu inak ani teraz. Palubnú dosku prebral model z A7 a inšpiráciu môžeme hľadať aj v najdlhšej A8. Nečakajte žiadne dizajnové výstrelky, interiér je prísne rezaný, s geometrickými tvarmi a poteší výber a kombinácia materiálov.

Namiesto budíkov je podarený digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3-palca. Pre ovládanie funkcií auta mu sekundujú displeje infotainmentu a klimatizácie na stredovej konzole, s uhlopriečkou 10,1- a 8,6-palca.

Audi

​Ako je to u nemeckých prémiových značiek zvykom, poskytujú neuveriteľný dlhý zoznam príplatkov, aj keď za poriadne mastnú sumu. V prípade A6 to je napríklad panoramatická strecha, kvalitnejšia klimatizácia s ionizátorom vzduchu a parfumom, masážne sedadlá a tiež audiosystém Bang & Olufsen.

Pre efekt ponúkajú aj ambientné osvetlenie interiéru, ktoré navodzuje atmosféru „plávajúcej“ palubnej dosky.

Audi vyštartuje v ponuke s dvojicou motorov. Prvým je trojlitrový agregát TFSI V6 s výkonom 250 kW (340 koní) a 500 Nm krútiacim momentom. Spájajú ho so sedemstupňovou automatickou prevodovkou S tronic a pohonom všetkých kolies Quattro ako štandard. Na stovku zrýchli za 5,1 sekundy a maximálne jazdí rýchlosťou 250 kilometrov za hodinu.

Dieselový pohon zastupuje trojlitrový motor TDI V6 s výkonom 210 kW (286 koní), prevodovka je osemstupňová automatická Tiptronic a pohon 4x4 nájdeme aj tu. Oba agregáty majú mild-hybridný systém s lítium-iónovými batériami. Výrobca hovorí, že tak ušetria 0,7 litra paliva na sto kilometrov.

Športovcov poteší aj vyhlásenie Audi ohľadom naladenia šasi. Novinka je „oveľa športovejšia ako predchodca“. Prepracovali podvozok a tiež riadenie, ktoré je ešte viac priame ako doteraz. Máme skúsenosti s novým Audi A8, a to nás podvozkom dostalo.

Ak si menší model A6 zachová DNA staršieho a väčšieho brata a pridá ešte viac športovosti a mrštnosti, je sa na čo tešiť. Za príplatok môžete mať športový diferenciál a odpruženie. Ak sme pri odpružení, možnosti konfigurácie zahŕňajú klasické oceľové pružiny až po adaptívny vzduchový podvozok.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
24. apríl 2024 01:22