StoryEditor

Vieme viac o unikátnom koncepte Škody. Kombinuje až tri druhy pohonu

28.02.2018, 10:15
Už budúci týždeň otvori ženevský autosalón svoje brány, nájdeme tu aj českú štúdiu.

Na prvý pohľad sa môže zdať, že Škoda chystá len ďalší crossover, avšak opak je pravdou. Štúdia Vision X rozvíja dizajnový jazyk SUV modelov a zároveň predstavuje aj nové hybridné pohonné ústrojenstvo. To kombinuje pohon na CNG, benzín a elektrinu.

"V spoločnosti Škoda Auto prebiehajú prípravy a práce na vývoji mobility zajtrajška na plné obrátky", hovorí Christian Strube, člen predstavenstva spoločnosti Škoda za oblasť technického vývoja.

"S hybridnou štúdiou konceptu VISION X dávame možnosť nahliadnuť do budúceho vývoja našej modelovej palety. Vozidlá s pohonom na CNG sú čisté a cenovo výhodné. Hybridný pohon predstavuje pre našich zákazníkov vstup do bezemisnej mobility," dodáva Strube.

​Koncept teda zaujme nielen svojím výrazným FlexGreen lakovaním, ale tiež kombináciou spaľovacieho motoru na CNG (stlačený zemný plyn), respektíve benzínového motora a dvojice elektromotorov. Štúdia tak vie dosiahnuť hodnoty emisií CO2 na úrovni 89 gramov na kilometer.

Spaľovacím motorom je 1,5-litrový agregát TSI G-TEC, pričom ide o štvorvalcový agregát preplňovaný turbodúchadlom. Vyvinutý je špeciálne pre spaľovanie stlačeného zemného plynu, respektíve benzínu.

Pri jazde na CNG podáva maximálny výkon 96 kW a krútiaci moment 250 Nm. nádrže CNG sa nachádzajú pod zadnými sedadlami a za zadnou nápravou. Spaľovací motor roztáča kolesá prednej nápravy a zadnú nápravu dokáže poháňať osadený elektromotor.

Škoda

​Ten nie je neustále aktívny, zapína sa len v prípade potreby - keď je dôležitá väčšia sila pri rozjazde či pre zlepšenie trakcie napríklad mimo asfaltových ciest. S čisto elektrickým pohonom vie vďaka kapacite kompaktných akumulátorov štúdia prejsť dva kilometre.

Okrem toho, Vision X je prvým automobilom značky s pohonom všetkých štyroch kolies, ktorý nemá kardanový hriadeľ. Výhodou je tak nižšia hmotnosť, čo automaticky znamená aj nižšiu spotrebu.

Spaľovací motor spojený s remeňom poháňaným štartovacím generátorom RSG a druhý elektromotor na zadnej náprave spoločne zaisťujú funkciu pohonu všetkých kolies.

Energiu čerpá elektromotor zo 48-voltového ion-lithiového batériového palubného systému. Vďaka rekuperácii sa batérie počas jazdy dobíjajú: pri brzdení a takzvanom "plachtení" premieňa Vision X kinetickú energiu na elektrickú, ktorú ukladá do akumulátorov.

Maximálny krútiaci moment elektromotoru je 70 Nm a je k dispozícii ihneď od rozjazdu. Štúdia Vision X teda podľa tlačovej správy Škoda Auto jazdí s pohonom predných, zadných alebo všetkých kolies. Zadné kolesá prenášajú na cestu krútiaci moment tisíc Nm a celkový dojazd na jedno natankovanie CNG/benzínu je 650 kilometrov.

Celkový systémový výkon pritom umožňuje autu zrýchliť z nuly na sto kilometrov za hodinu už za 9,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je potom 200 kilometrov za hodinu.

Elektrifikácia modelov Škoda by mala odštartovať v roku 2019 príchodom plug-in hybridného vozidla Superb. Krátko potom by mal prísť aj nové sériovo vyrábaný model Škody s čisto elektrickým pohonom.

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 06:51