Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
13.02.2018, 14:00

Mercedes-AMG odhalil vrcholné "Géčko". Ešte pred premiérou v Ženeve

Po nedávnej premiére očakávaného nového Mercedesu-Benz triedy G sme sa dočkali jeho vrcholnej verzie.

Mercedes-AMG odhalil vrcholné "Géčko". Ešte pred premiérou v Ženeve
Zdroj: Daimler

Len niekoľko týždňov pred začiatkom autosalónu v Ženeve zverejnil Mercedes-AMG vysokovýkonné prevedenie legendárneho "Géčka" s označením G 63.

Nechoďme dlho okolo horúcej kaše, pozrime sa rovno na "srdce" novinky. Pod kapotou teraz pracuje bi-turbo osemvalec s objemom štyri litre, ktorý ponúka výkon 430 kW a 850 Nm krútiaci moment. Disciplínu šprint z nuly na sto kilometrov za hodinu zvláda už za 4,5 sekundy.

Maximálna rýchlosť je pritom stanovená na 220, respektíve 240 kilometrov za hodinu s dodatočným AMG Driver´s package.

Agregát spolupracuje s deväť-stupňovou automatickou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT TCT a podvozok teraz disponuje aj novým pohonom všetkých kolies AMG Performance 4Matic, s rozdelením krútiaceho momentu 40:60 v prospech zadnej nápravy. 

Zabezpečiť by to malo lepšie jazdné vlastnosti a vďaka novému riadeniu sa bude "Géčko" dobre ovládať tak vo vysokých rýchlostiach, ako aj v nízkych pri jazde napríklad v mestách.

Lepší ako kedykoľvek predtým

Prísne emisné limity sa dotkli aj tohto modelu, spoločnosť AMG preto namontovala motor so systémom AMG Cilinder Management System, ktorý je schopný deaktivovať na základe zaťaženia valec dva, tri, päť a osem.

Mercedes-AMG G 63 ponúkne vodičovi päť režimov jazdy na ceste (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ a Individual) a tri off-road režimy (Sand, Trail a Rock). Tieto režimy je možné zvoliť na stredovej konzole a na základe zvoleného režimu sa aktivuje uzamknutie diferenciálu.

Zdroj: Daimler

​Zmenou si prešiel aj exteriér auta. Pribudla nová mriežka chladiča spolu s prepracovaným nárazníkom AMG s väčšími prívodmi vzduchu. Blatníky predných a zadných kolies boli zväčšené, čím umožňujú osadiť na novinku 21- a 22-palcové disky kolies.

V tomto prípade dáva o sebe výfukový systém vedieť pomocou dvojice koncoviek na každej strane pod zadnými dverami. Tie sú vzájomne prepojené a vodič je schopný pomocou aktívnej klapky pohodlne regulovať ich hlasitosť.

Luxusný interiér

Podstatne modernejší je tiež interiér, hoci niektorými prvkami odkazuje na staršie generácie triedy G. K dispozícii sú dva 12,3-palcové displeje a výduchy klimatizácie sú inšpirované novými okrúhlymi svetlometmi.

Nájdeme tu aj multifunkčný AMG volant s výrazným tvarovaním a potiahnutím kožou Nappa. Rozloženie integrovaných dotykových tlačidiel je riešené podobne ako v luxusnej triede S.

Zdroj: Daimler

​Štandardom sú sedadlá s pamäťovou funkciou či vykurovaním v prípade predných a zadných sedadiel. Zadné sedadlá sa dajú sklopiť v pomere 40:60 a priestoru by mali mať pasažieri vzadu viac, vďaka novej koncepcii interiéru. Za príplatok sú sedadlá, samozrejme, aj klimatizované, s rýchlym vyhrievaním či s masážnymi funkciami.

S tým sú spojené tiež elektricky nastaviteľné bedrové opierky pre vodiča a spolujazdca. Bočné časti sedadiel potom zahŕňajú vzduchové komôrky, ktoré sa nepretržite plnia a vyprázdňujú vzduchom, čím zabezpečujú lepšiu oporu napríklad počas ostrej dynamickej jazdy.

Premiéra na autosalóne v Ženeve

Svetová premiéra modelu Mercedes-AMG G 63 prebehne už čoskoro na autosalóne v Ženeve 6. marca 2018 a do predajov by sa mal model dostať cez leto tohto roka.

K dispozícii pritom počas odštartovania predaja bude špeciálna edícia "Edition 1", ktorá doplní túto novinku o niekoľko ďalších zaujímavých a špecifických detailov.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.