08.02.2018, 11:00

Nová tvár Škody Fabia odhalená. Pod kapotou už jedine benzín

Prepracovaná Fabia zažije premiéru na ženevskom autosalóne už začiatkom marca. Na trh má prísť v druhej polovici roka 2018

Nová tvár Škody Fabia odhalená. Pod kapotou už jedine benzín
Zdroj: Škoda Auto

Najviac dizajnéri modifikovali prednú časť vozidla. Fabia dostáva v krátkom hatchbackovom aj predĺženom kombíkovom prevedení novo tvarované svetlá a hmlovky, prepracovaná je aj maska chladiča. "Prvýkrát je v modelovom rade Fabia využitá diódová svetelná technika pre predné svetlomety a aj zadné skupinové svetlá," dopĺňa Pavol Jína z českej Škody Auto.

Hlavnou zmenou je prepracovaný predok, ktorý pôsobí subtílnejším a zaoblenejším dojmom. Auto má novú kapotu viac pretiahnutú dopredu dole, takže celkovo predok vozidla pôsobí nižším dojmom. O niečo sa zmenšili predné svetlá, majú trochu komplikovanejší tvar a pod nimi je ostrý prelis. Viac sklonená a užšia ako doteraz je tiež maska chladiča. Premodelovaný bol aj nárazník.

Nová je tiež ponuka kolies z ľahkých zliatin, ktorá bude podľa Jíny pre Fabiu hatchback prvýkrát možné objednať s priemerom až 18-palcov. "Vnútri bol upravený dizajn prístrojového štítu, zmenený je vzhľad dekoračných prvkov na prístrojovej doske a aj dvojfarebné vzory poťahových látok čalúnenia sedadiel," dodáva.

​Škoda vlani zmenila po dlhých rokoch šéfdizajnéra, štylistické oddelenie mladoboleslavskej automobilky teraz vedie Oliver Stefani, facelift Fabie avšak vznikol ešte pod vedením jeho slovenského predchodca Jozefa Kabaňa.

Zmenší sa ponuka motorov, Fabia sa tak tento rok definitívne lúči s dieselovými motormi, ktoré v autách tohto formátu kvôli vysokej cene kupuje len minimum zákazníkov. Na výber bude zo štyroch benzínových trojvalcových motorov s objemom 1,0-litra. Základné prevedenia motorov sú atmosfericky plnené.

Agregáty MPI s nepriamym vstrekovaním paliva budú k dostaniu vo výkonových verziách 44 kW (60 koní) a 55 kW (75 koní). Dva motory TSI vybavené preplňovaním a priamym vstrekovaním benzínu do valcov ponúknu výkon 70 kW (95 koní), a 81 kW (110 koní). Oba motory TSI teraz dostali aj filter pevných častíc. Najvýkonnejší zo štvorice motorov je v ponuke aj so sedemstupňovou prevodovkou DSG.

Novinkou v ponuke bude strážca mŕtveho uhla, ktorý upozorňuje vodiča na zozadu rýchlo sa približujúce vozidlo. Ďalší nový systém monitoruje, čo sa deje za vozidlom a varuje pred kolíziou pri cúvaní. "Ďalšou novinkou je dostupná funkcia Light Assist, ktorá automaticky prepína z diaľkových na stretávacie svetlá, akonáhle systém detekuje protiidúce vozidlo a uľahčuje vodičovi jazdu v noci, aby sa zabránilo oslneniu ostatných účastníkov premávky," opisuje Pavel Jína.

Fabia dostáva tiež nový multimediány infotainment s 6,5-palcovým displejom, ktorý ponúkne rôzne online služby systému Škoda Connect. Navigačný systém dokáže pracovať s informáciami o dopravnej situácii v reálnom čase.

Inovácie sa dočkala dnes už legendárna škrabka na ľad vo viečku palivovej nádrže, ktorá teraz umožní aj meranie hĺbky dezénu pneumatík. Fabia môže mať teraz USB porty aj pre cestujúcich na zadných sedadlách.

Zdroj: Škoda Auto

​​​Od roku 1999 Škoda predala viac ako štyri milióny Fabií po celom svete, súčasná tretia generácia modelu od svojej premiéry v roku 2014 prekonala hranicu pol milióna predaných vozidiel. V súčasnosti je tretím najpredávanejším modelom značky.

"Hlavnými trhmi pre model Škoda Fabia s karosériou hatchback sú Nemecko, Veľká Británia a Poľsko, pre model Combi sú cieľovými krajinami predovšetkým Nemecko, Česká republika a Poľsko," upresňuje Silke Rosskothenová z českej Škody Auto.

Nová generácia Fabie dorazí asi za štyri roky. Podľa všetkého sa však nedočká kombíkového prevedenia. Namiesto neho ponuku Škody obohatí malý crossover, ktorý značka predstaví v roku 2019. Jeho podobu naznačí koncept, ktorý značka spoločne s inovovanou Fabiou predstaví na autosalóne v Ženeve za necelý mesiac.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.