Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
18.01.2018, 11:50

Hybridný Lexus má vraj eso v rukáve. O čo ide a je to skutočne pravda?

S týmto hybridným Lexusom zažijete športový charakter a keďže ide o hybrid, spadá pod „zelené” vozidlá a tak skoro vám ho nezakážu.

Hybridný Lexus má vraj eso v rukáve. O čo ide a je to skutočne pravda?
Zdroj: Lexus

Sme v dobe, kedy čisto spaľovacím motorom hádžu polená pod nohy vlády štátov a rôzne organizácie. Stále viac krajín chce zaviesť obmedzenia pre autá s klasikou pod kapotou, a teda naftovým alebo benzínovým motorom.

A keďže najmä k športovo ladeným typom patrí poriadny motor, otázkou je, ako to bude v budúcnosti vyzerať? Japonská automobilka hovorí, že má riešenie.

Z časti majú pravdu, nečakajte však mimoriadneho svalovca. Lexus RC 300h F Sport je skôr určený pre svižnú a ostrejšiu jazdu, nie na trhanie asfaltu. V karosérii kupé poskytne tiež vysokú mieru pohodlia, komfortu a hodí sa tak aj na dlhé diaľničné hltanie kilometrov.

Môžeme ho nazvať aj gran turismom. Ľudia zo značky pridávajú podstatné dôvody, prečo športovejší a príťažlivejší kabát RC-čka chcieť.

Ak sa na neho zapozeráte, je len málo dôvodov, prečo ho „nechcieť”. Najkrajšia je zrejme bočná silueta klasického kupé s uhladenými linkami, ale zároveň ostrými detailmi. Niekto môže namietnuť, že predná maska je až príliš japonská a prehnaná, to je však vecou vkusu. K Lexusom súčasnosti patrí a pasuje im.

Zdroj: Lexus

​​Navyše k tomu pridajte originálny „tuning” verzie F Sport a typický modrý lak. Pozornosť okolia je zaručená. Samostatnou kapitolou je potom vzhľad a kvalita interiéru. Žiadne dizajnové výstrelky, napriek tomu výber vrcholných materiálov a útulný pocit. Predsa len ide o prémiové vozidlo.

Lexus hovorí nielen o športovom dizajne, ale aj o jazdných vlastnostiach a výkone pohonného reťazca. Hybridný tandem tvorí 2,5 litrový benzínový motor v spolupráci s elektromotorom.

Prevodovka je bezstupňová eCVT. Priznajme si však, že systémový výkon 223 koní a najmä dynamické parametre pôsobia trochu skromnejšie.

Ako sme spomínali v úvode, tento Lexus tu rozhodne nie je pre trhanie asfaltu, ale na svižnejšiu jazdu, ktorá má vodiča zabaviť. A zaujme tiež plynulou jazdou hybridného reťazca. Aké sú teda dynamické parametre?

Zrýchlenie z nuly na sto za 8,6 sekundy a maximálna rýchlosť stanovená na 189 kilometrov za hodinu. Či to na športovo ladený model stačí, necháme na vás. Každopádne, určite by potešilo trochu viac výkonu. Aj to ponúkajú, máme možnosť vybrať si ostrý model RC F.

Hybridný pohon od Toyoty a Lexusu tu bol ako jeden z prvých. Podľa papierov je spotreba kupéčka RC 300h F Sport 4,9 litra na 100 kilometrov.

Zdroj: Lexus

Zásluhu na tom má najmä elektromotor v spolupráci s benzínovým agregátom pracujúcim v Atkinsonovom cykle. Samozrejmosťou je tiež rekuperácia brzdnej energie.

​Ak teda hľadáte auto s naozaj výnimočným dizajnom a štýlom, ktoré bude spĺňať stále vyššie nároky vlád v duchu ekológie a zároveň dokáže ponúknuť aj svižnejšiu jazdu, model RC 300h F Sport je zrejme ušitý presne pre vás.

Lexus RC 300h je dostupný aj na Slovensku a začína na cene 47 100 eur. Za 300h F Sport zaplatíte 53 680 eur. Špičkový RC F s päťlitrovým osemvalcovým motorom (nie je to však hybrid) stojí od 77 500 eur. Najlacnejší RC 200t s prepĺňaným štvorvalcom stojí od 45 670 eur.