Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
17.01.2018, 13:30

Stále Mercedes pre nadšencov? Nové modely od AMG dostali pod kapotu hybrid

Nové označenie a nový motor, tak by sa dal charakterizovať niektorý z troch aktuálne predstavených modelov Mercedes-AMG 53.

Stále Mercedes pre nadšencov? Nové modely od AMG dostali pod kapotu hybrid
Zdroj: Daimler

Automobilka modely Mercedes-AMG 53 najprv ponúkne v troch karosárskych variantoch, v novej triede CLS a v "Éčku" s karosériou kupé či kabriolet. Mercedes sa po rokoch vracia k radovému usporiadaniu šesťvalcov a aktuálne predstavené autá sú toho jasným dôkazom.

Nový motor dostal prednosť v CLS-ku, ktoré predstavili len nedávno. Verzia AMG 53 bude tiež prvým hybridným kúskom z dielne AMG. Nepôjde o klasický plug-in hybrid, ktorý si doma nabijete, no dokážete ísť pár km s vypnutým spaľovacím motorom.

Novinka v sebe ukrýva elektromotor, ktorý je vložený medzi motor a prevodovku. Ten supluje funkciu alternátora a štartéra, pri brzdení funguje ako generátor a motor tak nevyužíva bežný drážkovaný remeň.

K tejto elektrifikácii tiež prislúcha elektrický kompresor, ktorý s turbodúchadlom prispieva k lepšej odozve na plyn, menšej "turbodiere" a vyššiemu výkonu.

​Celý pohonný systém využíva 48-voltovú sieť, vo vozidle je však aj bežná 12-voltová sieť. Mercedes už novinku, bohužial, vybavil aj filtrom pevných častíc.

Radový šesťvalec teda využíva dvojité preplňovanie a zo zdvihového objemu 3,0 litra ponúkne 320 kW - čiže 435 koní. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 520 Nm.

Prídavný elektromotor však môže krátkodobo poskytnúť ďalších 16 kW (22 koní) a 250 Nm. Agregát je spojený výlučne s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies 4Matic.

Jazdné vlastnosti prezradia všetko. Takmer dvojtonové CLS (ale tiež E kupé a kabriolet) zrýchli na stovku už za 4,5 sekundy, iba kupé z triedy E to dokáže za 4,4 sekundy.

Maximálna rýchlosť je obligátne obmedzená na 250 kilometrov za hodinu, s balíkom AMG Driver´s Package je však posunutá na hranicu 270 kilometrov za hodinu.

Brzdová sústava využíva predné 370 milimetrové kotúče so štvor-piestikovými strmeňmi, vzadu nájdeme jedno-piestikové strmene s 360 milimetrovým kotúčom.

Automobily série 53 sú tiež odlíšené od bežných modelov exteriérovým dizajnom AMG Styling, ktorý prináša odlišné nárazníky, masku chladiča alebo prahy karosérie.

V štandarde jazdí CLS 53 AMG na 19-palcových diskoch, no v opcii sú aj o palec väčšie kolesá. Svetová premiére takzvanej série 53 prebehla na severoamerickom autosalóne v Detroite, do predaja sa vozidlá dostanú už v priebehu tohto roka.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.