10.01.2018, 16:00

Vodík nie je mŕtvy. Nové SUV od Hyundaiu môžete ovládať aj hlasom

Zdá sa, že kórejská automobilka berie svoje sľuby naozaj vážne a keď oznámila plánované predstavenie nového modelu na veľtrhu CES 2018, svoje slovo aj dodržala.

Vodík nie je mŕtvy. Nové SUV od Hyundaiu môžete ovládať aj hlasom
Zdroj: Hyundai

Automobilka Hyundai nedávno prekvapila, aj nás, svojím naozaj podareným modelom i30 N. Ide o športový variant obľúbeného hatchbacku i30 a bol to vlastne prvý člen novej športovej "rodiny N" značky. Teraz prichádzajú Kórejčania s ďalšou zaujímavou novinkou a tou je model s vodíkovým pohonným ústrojenstvom.

Nejde pritom o úplne prvý model svojho druhu v portfóliu značky, od roku 2013 totiž v 17 krajinách predáva model s označením ix35 Fuel Cell - respektíve Tucson Fuel Cell.

Nový model s názvom Nexo bol avizovaný ako koncept už na minuloročnom autosalóne v Ženeve. Informácie vraveli o veľmi podobnom dizajne a tieto slová sú súčasnou premiérou sériového modelu na veľtrhu CES 2018 v Las Vegas potvrdené.

​O výkon 120 kW sa stará elektromotor, ktorý zároveň poskytne 395 Nm krútiaceho momentu. Z nuly na 60 míľ (96 km/h) to Nexo zvládne už za 9,5 sekundy. Pokiaľ ide o dojazd, ten má byť až 800 kilometrov.

Zaujímavosťou je tiež to, že Hyundai po prvýkrát predstavil vodíkové auto s vlastnou platformou. Výhodou vďaka tomu bude viac priestoru v kabíne či nižšia hmotnosť. Model je 4671 milimetrov dlhý, 1859 milimetrov široký a na výšku má 1631 milimetrov. Rozvor je slušných 2789 milimetrov.

Okrem vodíkového pohonu zaujme Nexo aj rôznymi "vychytávkami", ktoré z ostatných modelov nepoznáme. Spomenúť môžeme napríklad systém Lane Following Assist (udržiavanie v strede jazdného pruhu do rýchlosti 144 km/h) či Blind-Spot View Monitor, ktorý zobrazí na stredovom displeji obraz z okolia automobilu (slepý uhol) pri prejazde do iného jazdného pruhu.

Aby toho nebolo málo, ponúknuť by mal model Nexo takzvaný "inteligentný kokpit", využívajúci najnovšie technológie ako rozpoznávanie hlasu či detekciu výšky stresu vodiča. Počas jazdy by tak malo byť možné ovládať napríklad klimatizáciu či strešné okno pomocou hlasu, čím odpadá zbytočné upriamenie zraku na jednotlivé tlačidlá a zvýši sa tak bezpečnosť pri jazde.

Rovnako, ako je tomu v prémiovejších značkách, aj Hyundai zaradil do svojho modelu systém, vďaka ktorému auto zaparkuje samostatne. To všetko sa má preniesť do reality a na vybrané trhy už tento rok. Je však zatiaľ otázne, ktoré konkrétne krajiny budú nový model Nexo ponúkať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.