Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
19.11.2021, 13:31

Jedinečné riešenia v kabíne. Hyundai predstavil koncept sedemmiestneho elektro-SUV

Zatiaľ nie je známe, kedy sa štúdia predstaví svetu vo finálnej sériovej podobe. Dlho by to trvať snáď nemalo, mnohé riešenia však zostanú zrejme len víziou budúcnosti.

Jedinečné riešenia v kabíne. Hyundai predstavil koncept sedemmiestneho elektro-SUV
Zdroj: Hyundai

Na autosalóne AutoMobility LA v americkom Los Angeles sa verejnosti predstavil horúci koncept kórejskej automobilky Hyundai s označením SEVEN, ktorý má stvárňovať budúcu podobu chystaného sedemmiestneho športovo-úžitkového vozidla. Zároveň má v pláne príchodom svojej sériovej verzie rozšíriť ponuku výhradne elektrickej rodiny IONIQ, nakoľko s iným pohonom k dispozícii nebude.

Označenie SEVEN znamená v preklade sedem, čiže počet miest na sedenie v kabíne a zároveň približuje i veľkostnú kategóriu. Nedávno na Slovensku uvedený IONIQ 5 je jemne prerastený hatchback, IONIQ 7 (ako sa bude koncept SEVEN v sérii iste volať) je následne plnohodnotným SUV. Model stojí na špeciálnej platforme určenej výhradne pre elektricky poháňané automobily s označením E-GMP od Hyundai Motor Group.

​Štúdia má byť schopná poskytnúť vynikajúci dojazd a ultrarýchle nabíjanie. V reálnej situácii s 350 kW nabíjačkou sa dokáže nabiť z 10 percent na 80 percent kapacity svojej batérie len za približne 20 minút. Koncept je tiež navrhnutý tak, aby dosiahol cieľový dojazd do vzdialenosti viac ako 480 kilometrov.

Atraktívne „SUEV“ navonok i zvnútra

Nízka predná hrana kapoty, jednoduché krivky, samostatná aerodynamická línia strechy a predĺžený rázvor sú však znakom istého odlíšenia od tradičných športovo-úžitkových áut poháňaných spaľovacími motormi. Výrobca model, respektíve segment do ktorého spadá, nazval „SUEV“ - ŠportovoÚžitkovéElektrickéVozidlo.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.