Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
15.11.2021, 11:40

Japonci znovuzrodili legendárny model. Do Európy sa však zatiaľ nechystá

Má byť splneným snom mnohých automobilových fanúšikov. Novinka, hoci zatiaľ ako prototyp, plánuje nadviazať na úspechy svojho ikonického predchodcu.

Japonci znovuzrodili legendárny model. Do Európy sa však zatiaľ nechystá
Zdroj: Acura

Prvá Honda Integra bola uvedená na trh ešte v roku 1985 a predstavovala športové kupé založené na báze modelu Civic. Najviac sa však modelový rad preslávil vo svojej tretej generácii, ktorá pôsobila vo svete od roku 1993.

Dodnes patrí, najmä vo svojom top výkonom variante s označením Type R, medzi legendárne japonské športové autá a mnohé renomované zahraničné médiá ju dokonca označujú za historicky najlepšie športové auto s predným náhonom v histórii.

​Pod prednou kapotou Integry III. pracovala atmosférická "jednaosmička" vyladená na 144 koní alebo vo vrcholnej japonskej verzii Si na 180 koní. V roku 1995 Honda uviedla prevedenie Type-R pre domáci trh, pričom táto JDM verzia mala podlhovasté predné svetlá, zatiaľ čo pre ostatné trhy mala Integra Type-R štyri okrúhle predné svetlomety.

Vo svojom vnútri mala továrensky upravený radový štvorvalec B18C s výkonmi 147 kW/200 koní (Japonsko), 143 kW/195 koní (USA) a 140 kW/190 koní (Európa), bola vybavená päťrýchlostným manuálom so skrátenými prevodovými pomermi a titánovou hlavicou, kedy jednotlivé stupne cvakali presne a so zvukom ako uzáver guľovnice.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 68% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.