Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.11.2021, 11:35

Škoda Slavia sa poodhalila. Mladoboleslavská značka jej techniku vyvinie pre celý svet​

Škoda pripravuje premiéru druhého modelu pre indický trh. Ladný sedan menom Slavia predstavuje zatiaľ v maskovaní a na prvých skiciach. V plnej paráde sa ukáže v priebehu novembra.

Škoda Slavia sa poodhalila. Mladoboleslavská značka jej techniku vyvinie pre celý svet​
Zdroj: Škoda

Česká značka má na starosti indický trh za celý materský koncern Volkswagen v rámci projektu s názvom INDIA 2.0, v rámci ktorého bude Slavia tento rok už v poradí druhou premiérou. Od leta sa v totiž Indii predáva malé SUV Kushaq a Slavia bude klasickým sedanom, ktoré sú v Indii veľmi obľúbené.

Automobilka Škoda ho bude vyrábať priamo na mieste v továrni v meste Puné, na podvozkovej platforme MQB-A0-IN koncernu Volkswagen, ktorú vyvinula špeciálne pre indický trh, ho postavili inžinieri v Mladej Boleslavi a aj v Indii v tamojšom technologickom centre značky, píše iDNES.cz.

Z produkcie značky vznikol v minulosti aj iný model s označením Slavia a to športový študentský koncept roadsteru

​Názov samotného modelu odkazuje na úplné počiatky spoločnosti a na prvé bicykle, ktoré zakladatelia tejto spoločnosti, Václav Laurin s Václavom Klementom, predávali od roku 1896 v Mladej Boleslavi. Debut pripravovaného modelu Slavia sa odhaduje na november tohto roka.

Pohon a atraktívny dizajn

Novinka Slavia dostane na výber z dvoch preplňovaných benzínových motorov. Základný litrový trojvalec má výkon 85 kW, štvorvalcová „jednapäťka“ ponúkne 110 kW, teda 150 koní. Dĺžkou 4 541 milimetrov je približne o 15 centimetrov kratšia ako Octavia s dĺžkou 4 689 milimetrov, šírka vozidla je 1 752 milimetrov a výška 1 487 milimetrov. Rázvor dosahuje úroveň 2 651 milimetrov.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 72% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.