Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.10.2021, 11:17

Slávne kupé sa dočkalo novej podoby. Takto by vyzerala česká ikona minulosti dnes

O niečo menej známa sestra súťažného modelu 130 RS sa dočkala nového kabátu, pozrite sa, ako by mohla vyzerať v súčasnom ponímaní technológií, techniky i dizajnu.

Slávne kupé sa dočkalo novej podoby. Takto by vyzerala česká ikona minulosti dnes
Zdroj: Škoda Auto

Vzkriesená Škoda 200 RS pochádza z pera jedného zo služobne najstarších dizajnérov mladoboleslavskej automobilky, Daniela Petra, ktorý sa špecializuje na pretekárske špeciály a je zodpovedný za tvary takých známych modelov, ako je Octavia WRC či Fabie WRC, S2000 i Rally2 evo, píše TopSpeed.sk.

Jeho aktuálna interpretácia slávnej škodovky s dvojlitrom prekvapivo nie je príliš retro, ale svojou štylistikou a detailmi viditeľne odkazuje na súčasné produkty značky. 

Pôvodne vznikla v prvej polovici 70. rokov pod interným kódovým označením Š 734, v čase, keď Škoda 130 RS ešte neexistovala. Jej základom sa stal dvojdverový model 110 R Coupé so zníženou strechou i bokmi, oveľa zaujímavejšia však bola jej pohonná jednotka.

​Škoda 200 RS totiž dostala prototypový celohliníkový motor Š 720 s modernými rozvodmi OHC a konštruktéri pri stavbe tohto auta využili taktiež skúsenosti z výroby modelov 120 S Rallye. Výsledkom bol úplne prvý model s písmenami RS v názve, ktorý mal hmotnosť len o niečo málo vyššiu ako 800 kilogramov a v závislosti na finálnom prevode bol schopný jazdiť rýchlosťou 210 kilometrov za hodinu.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 65% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.