Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
15.12.2017, 14:00

Je Fiat Punto rakva na kolesách? V nárazových testoch skončil s historicky najhorším výsledkom

Výsledky nárazových testov Euro NCAP kompaktného modelu značky Fiat, zrejme nikoho nepotešia. V hodnotení nedostal ani jednu hviezdičku.

Je Fiat Punto rakva na kolesách? V nárazových testoch skončil s historicky najhorším výsledkom
Zdroj: Youtube

V posledných dňoch automobilovým svetom obletela správa o katastrofálnom výsledku známeho modelu Fiat Punto v nárazovom teste organizácie Euro NCAP. Konkrétne malého Taliana ohodnotili na presne nula hviezd.

Má sa však Punto za výsledok hanbiť, alebo je to inak? Model v konkrétnej tretej generácii Fiat vyrába už dlhých 12 rokov. V roku 2005 uviedli na trh Grande Punto, najnovší typ je vlastne akýmsi faceliftom.

Grande Punto ohodnotili pri nárazovom teste v roku 2005 plným počtom - piatimi hviezdičkam. Znížili Taliani požiadavky na bezpečnosť nového Punta? To vôbec nie, každopádne organizácia Euro NCAP zmenila spôsob hodnotenia a sprísnila svoje testy.

​Aj v oblasti pasívnej bezpečnosti, ale najmä na poli asistentov. Na jednej strane už Fiat mohol dávno zapracovať na pasívnej aj aktívnej bezpečnosti, keďže bolo jasné, ako Punto dopadne.

Na strane druhej, nehodnoťte bezpečnosť „novinky“ na základe nulového počtu hviezd. Už len laický pohľad na kabínu vraku dáva obraz o celkom tuhej konštrukcii a stabilnej kabíne po náraze.

Ďalšou vecou je porovnávanie áut dneška a minulosti. Toto je dôkaz, ako z päť hviezdičkového auta za 12 rokov vznikne na papieri úplný "prepadák". Už nemôžeme povedať, že „moje auto má štyri hviezdy, zatiaľ čo tvoje len tri“ ak je medzi nimi výraznejší vekový rozdiel.

Aké sú konkrétne výsledky malého Fiatu? 51 percent dostal za ochranu dospelej posádky, 43 percent za ochranu detí. Chodcov chráni na 52 percent a za asistentov dostáva rovných nula percent. Ide teda o historicky najhorší výsledok testov Euro NCAP - prvý automobil s hodnotením nula hviezdičiek.

Výsledok ukazuje, aký pokrok je realitou za relatívne krátky čas. Avšak, skúste si pozrieť výsledky napríklad z roku 1997. „Pokrčené“ kabíny dvoj a troj hviezdičkových áut vás, mierne povedané, odradia.

Samozrejme, nechceme znevažovať výsledky organizácie Euro NCAP, to vôbec nie. Posledné hodnotenie však z Fiatu Punto rozhodne nerobí rakvu na kolesách. Ak by sa totiž "nehodnotila" kategória asistenčných systémov, mohlo Punto podľa informácii Euro NCAP získať minimálne dve hviezdy.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.