05.12.2017, 16:15

Mercedes si požičal Teslu od nemeckého páru. Po testoch ju mal vrátiť v katastrofálnom stave

Mercedes-Benz, respektíve jeho vlastník Daimler, si mal z autopožičovne prenajať Teslu Model X na poriadne testovanie.

Mercedes si požičal Teslu od nemeckého páru. Po testoch ju mal vrátiť v katastrofálnom stave
Zdroj: netcarshow (ilustračná snímka)

Známa nemecká prémiová automobilka Mercedes-Benz plánuje výrobu a uvedenie na trh v roku 2019 svoj elektrický crossover EQC. Často býva zvykom, že automobilky pri vývoji používajú zakúpené modely konkurenčných značiek ako akýchsi pokusných králikov, ktorých je potrebné s chystanou novinkou porovnať - pri najlepšom samozrejme prekonať.

Rovnaký zámer mal mať v tomto prípade aj spomínaný Mercedes - Daimler, ktorý si SUV elektromobil Tesla Model X zapožičal. Na rozdiel od väčšiny si teda model na testovanie nekúpil, iba prenajal od autopožičovne Sixt.

Tá ponúka nielen automobily vo svojom vlastníctve, ale aj rôznych klientov. Teslu Model X, vo verzii 75D (takže ani nie vo vrcholnej motorizácii), poskytol v rámci spolupráce jeden nemecký pár a to Monika Kindlein a Manfred van Rinsum. Informuje o tom portál Der Spiegel a Jalopnik.

Automobilka mala vyžadovať elektrický crossover na sedem týždňovú zápožičku. Pár sa tejto ponuke nebránil, dokonca bol v tom momente nadšený a dúfal, že sa prenájom ešte predĺži - zarobia viac. Ak by vedeli, čo príde neskôr, zrejme by si radosť odpustili. Autá z požičovní dostávajú často zabrať, keďže ľudia sa k takýmto vozidlám rozhodne nesprávajú práve najlepšie, veď predsa nie sú ich. Mercedes-Benz, respektíve Daimler, to však podľa informácií posunul ešte o úroveň vyššie.

Nemecký pár nevedel, že s ich autom sa chystá nemecký výrobca prémiových automobilov robiť niekoľko poriadne náročných testov. Dozvedeli sa to až v momente, kedy sa im auto vrátilo a to zrejme v katastrofálnom stave. Vozidlo sa totiž podrobilo rôznym testom, či jazdám v extrémnych podmienkach. Dokonca malo dôjsť k jeho rozobraniu a následnému opätovnému zloženiu dokopy, nie však veľmi kvalitnému.

Rovnako malo auto precestovať podstatne viac kilometrov, ako bolo uvedené v zmluve s požičovňou - testovalo sa napríklad neďaleko Barcelony, v Španielsku či v testovacom centre pri nemeckom Sindelfingene. Zistilo sa to hlavne vďaka GPS systému nainštalovanom v Modeli X.

​​V zmluve sa nemalo spomínať tiež nič o demontáži, či použití na skúšobných tratiach. Sixt pre Der Spiegel povedal, že majitelia boli z jeho strany vyplatení za škody a nezrovnalosti vyplývajúce z nesprávneho používania. Škoda mala byť tak spoločnosťou vyčíslená na 15 674 eur. Crossover však vďaka "testu" stratil na svojej hodnote asi dvetisíc eur.

Pár žiada preplatenie celej sumy tak za opravu, ako tiež za dodatočné náklady zahrňujúce straty príjmov, kedy bolo auto v servise a nemohlo zarábať peniaze či napríklad pokutu za použitie auta na skúšobnej trati (zmluvy v Sixt takéto používanie auta zakazujú). Malo by to byť spolu až takmer stotisíc eur.

Zdroj: netcarshow (ilustračná snímka)

​Poškodení si však sú vedomí, že takúto sumu od Daimleru či autopožičovne Sixt nikdy nezískajú, keďže právnici oboch gigantických spoločností by ich v prípade obrátenia sa na súd pravdepodobne "zničili".

Čo viedlo Daimler k takémuto zapožičaniu ak vedel, že bude auto podrobené tak tvrdým testom? Zástupca Daimleru pre Der Spiegel mal povedať len toľko, že zapožičanie vozidiel automobilkám je v tomto priemysle bežné a že prípadné škody väčšinou kryje poisťovňa.

Minimálne na zamyslenie je však fakt, že pre tak veľkú spoločnosť akou Daimler je, by takáto suma bola len veľmi malým výdavkom. Ako to všetko v skutočnosti bolo, či ako to dopadne, je teda otázne.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.