Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
30.11.2017, 15:00

BMW prichádza s dvoma hybridnými novinkami. Športová "i-osmička" odhodila strechu

Do rodiny športových plug-in hybridov teraz pribudol nový model BMW i8 Roadster. Zmenou však prešlo aj kupéčko.

BMW prichádza s dvoma hybridnými novinkami. Športová "i-osmička" odhodila strechu
Zdroj: BMW

Úspešný príbeh pokračuje. Nemecká automobilka BMW predstavuje ďalšieho člena do plug-in hybridnej rodiny "i".

Novinkou je v tomto prípade verzia roadster športového modelu i8. Rovnako tiež modernizácia už existujúceho základného i8 Coupe.

Nové dvojmiestne "kabrio"

Nový roadster i8 je dvojmiestny plug-in hybrid, tentokrát aj s elektricky ovládanou plátennou strechou. Podvozok je, rovnako ako pri Coupe verzii, z hliníka a priestor pre pasažierov odľahčený vďaka použitiu plastov vystužených uhlíkovými vláknami.

Obidva modely využívajú progresívne optimalizovanú technológiu BMW iDrive - vysokonapäťovú batériu s rozšírenou kapacitou článkov či elektromotor s vyšším maximálnym výkonom.

​Dizajn auta vychádza, samozrejme, z "obyčajnej i-osmičky", avšak pribudli nové vizuálne odlišné prvky. Vďaka nim pôsobí táto novinka ešte elegantnejšie, no pritom veľmi dynamicky. Plátenná strecha vyniká svojou nízkou hmotnosťou a slúži tiež ako výrazný prvok siluety vozidla.

Jej sklopenie je možné až do rýchlosti 50 kilometrov za hodinu a trvá 15 sekúnd. Spustením strechy sa zároveň zvýši zadné okno o približne tri centimetre do komfortnej polohy, v ktorej teda môže slúžiť ako štít proti prievanu.

Zdroj: BMW

​Pevnosť karosérie pomáhajú zvýšiť prídavné vzpery a panely na prednej či zadnej náprave. Hmotnosť nezaťaženého nového vozidla BMW i8 Roadster je pritom 1595 kilogramov - len o 60 kilogramov viac

Rozdiel medzi Coupe a Roadsterom je hlavne v sklápacej streche, či konfugurácii výhradne pre dvoch pasažierov.

Väčší výkon, dlhší dojazd, viac radosti

Vynovená vysokonapäťová jednotka je centrálne umiestnená v podvozku vozidla, pričom kapacita článkov je od 20 do 34 Ah. Celková kapacita sa pohybuje medzi 7,1 a 11,6 kWh. Konfigurácia článkov však umožňuje zvýšenie maximálneho výkonu o 9 kW na 105 kW, s obmedzeným zrýchlením pri čisto elektrickom pohone.

Na elektrinu je auto schopné jazdiť až do rýchlosti 105 kilometrov za hodinu. Spaľovací motor sa zapne až pri vyšších rýchlostiach či prudkom stlačení plynového pedála.

Zdroj: BMW

​Trojvalcový motor teraz poskytuje maximálny výkon 170 kW - 231 koní, so zdvihovým objemom 1,5-litra. Krútiaci moment má hodnotu 320 Nm.

Výkon systému však pri súčasnom využití spaľovacieho a elektrického agregátu dosahuje výkon až 275 kW - 374 koní. Na "stovku" sa teda dostane verzia Coupe už za 4,4 sekúnd a Roadster o dve desatiny neskôr - za 4,6 sekundy.

Hybridná štvorkolka

Predný pohon má na starosť elektrický motor, zadný pohon zase zaobstará spaľovací benzínový agregát. Spoločne tak vytvárajú systém s charakteristickým hybridným pohonom všetkých štyroch kolies, ktorý je ovládaný inteligentným riadením energie vozidla.

Auto dokáže, samozrejme, rekuperovať brzdnú energiu, ktorá je tak kedykoľvek k dispozícii pre systém elektrického pohonu i8 Coupe a Roadster.

Každý model má charakteristicky nastavené systémy odpruženie a tlmenia, prispôsobené vlastnosti riadenia, pevnejšiu stabilizáciu valcov a cielene upravenú elektrickú reguláciu jazdnej stability DSC.

Zdroj: BMW

​Obe novinky pritom majú už v štandardnej výbave interiérové prvky Carpo, kožené čalúnenie vo farbe Ivory White (pre Coupe) a Ivory White/Black (pre Roadster).

V základe nájdeme tiež prvky ako napríklad kožený volant s multifunkčnými tlačidlami , pádla na radenie pod volantom, elektricky nastaviteľné a vyhrievané sedadlá, multifunkčný prístrojový displej, parkovaciu kameru, kľúč Display Key či navigačný systém Professional.

Dodávané budú klasicky s dvoma typmi káblov, vďaka čomu nabijete auto z domácej siete pod 4,5 hodiny. V prípade pripojenia do BMW i Wallboxu sa vozidlo dokáže nabiť pri parametroch 3,6 kW pod tri hodiny.