Pohon konceptu rodinného vozidla nie je jedinou zaujímavosťou tohto modelu s názvom Fine-Comfort Ride. Má totiž štyri elektromotory zabudované priamo do kolies a vďaka špeciálnym plným pneumatikám má mať aj nižšiu spotrebu energie.
Plné pneumatiky sa používali už aj v minulosti. Ponúkali výhodu jednoduchej údržby, no neosvedčili sa z pohľadu komfortu. Teraz sa využívajú hlavne v prípade kosačiek na trávu či na terénnych rekreačných vozidlách a golfových vozíkoch.
Toyota sa to chystá zmeniť. Ako povedal Takao Sato, hlavný inžinier Toyoty, toto bola prvá prezentácia plných pneumatík na osobnom automobile. Kolesá pozostávajú z ráfikov vyrobených z hliníka a plastu so širokými gumovými pásmi.
Takéto plné pneumatiky by mali znížiť hmotnosť elektromobilov a vyvážiť hmotnosť trakčných batérií. Momentálne majú plné pneumatiky hmotnosť rovnakú ako aj štandardné pneumatiky plnené vzduchom.
Takao Sato však predpokladá, že technologický pokrok by mohol umožniť znížiť hmotnosť každej pneumatiky o päť kilogramov, čo je približne 30 percent.
Tento plán by sa mohlo podľa neho podariť dosiahnuť do roku 2025. Wako Iwamura, projektový manažér firmy Sumitomo Rubber, vyrábajúcej plné pneumatiky pre Toyotu, dodal, že o ich riešenie majú záujem aj iní výrobcovia automobilov.
No otázkou aj naďalej zostáva, ako pohodlné bude vozidlo obuté na plných pneumatikách.