15.11.2017, 14:00

Putinova Lada pohorela v teste. Nemci ju poriadne skritizovali

Ruský štvordverový sedan je zatiaľ na slovenských cestách pomerne raritou.

Putinova Lada pohorela v teste. Nemci ju poriadne skritizovali
Zdroj: Reuters

Lada rozvírila vzduch na rôznych trhoch a to aj so svojím sedanom Vesta. Ide o jedno z najmodernejších ruských áut a koncom roka 2015 ju šoféroval aj samotný ruský prezident Putin.

Predaje boli spustené už aj v Nemecku a ruský automobil si "do parády" vzal známy magazín AutoBild. Ten vozidlo netestoval prvý krát. Príležitosť, hoci krátku, mali už vo februári tohto roka.

Tento krát však Vestu podrobili dlhšiemu a podrobnejšiemu testu. Rozdiel bol taktiež v prevodovke. Zatiaľ čo v minulosti skúšali model s päťstupňovým manuálom, teraz mali v rukách kúsok s päťstupňovým automatom - robotizovanou prevodovkou.

​Pri ich prvom rýchlom teste zhodnotili Ladu Vesta ako pomerne dobrú možnosť, pričom vtedy vyzdvihli nižšiu cenu oproti konkurenčným modelom ako Škoda Rapid či Fiat Tipo. V súčasnosti im však vyčarila vrásky na tvári hlavne spomínaná automatická prevodovka, ktorá zhoršuje jazdné vlastnosti a taktiež výrazne zvyšuje cenu auta.

Problémom bol podľa AutoBildu extrémne dlhý čas medzi zmenami zaradených stupňov a celková veľmi nízka ochota tejto prevodovky radiť. Kritike sa nevyhol ani interiér, s lacno pôsobiacimi materiálmi - prevažne plast, či mdlé riadenie auta.

Vesta trochu "klame"

"Putin má problém. Namiesto toho, aby stále jazdil Mercedesom, by radšej sadol do ruskej limuzíny. Taká ale neexistuje - okrem Lady Vesta. Jej šance na úspech však nie sú veľmi veľké. A to nielen v Kremli," tvrdí nemecký AutoBild.

Vyzdvihujú však dostatok priestoru, ktorý Vesta posádke poskytuje, či "luxus" v podobe automatickej klimatizácie a tiež navigačného systému. Štvordverový ruský sedan je zatiaľ veľkou zaujímavosťou na slovenských cestách a mne konkrétne sa podarilo stretnúť maximálne asi tri kusy v premávke. A to jazdím naozaj veľa.

Zdroj: Lada

​Svojím dizajnom exteriéru môže rozhodne zaujať a robustne sa tvári aj samotný podvozok auta. Ten bude zrejme na naše komunikácie ako stvorený, keďže bol navrhnutý hlavne na ruské, kvalitou slovenské, cesty.

Na záver v teste spomenuli, že Lada Vesta je tak trochu "klamár". "Na začiatku sa auto tvári ako príjemný, moderný sedan, ale pri dlhšej jazde postupne odhaľuje svoje skryté nedostatky," dodávajú.

Vysoká cena

​​Vesta je k dispozícii výhradne s 1,6-litrovým benzínovým motorom MPI, ponúkajúcim výkon 106 koní, 148 Nm krútiaceho momentu. V Nemecku je jej cena približne 14 500 eur, spolu s automatickou (robotizovanou) prevodovkou a výbavou Luxe.

Zdroj: Lada

​Za tú cenu si podľa nemeckého magazínu môžete kúpiť aj dve Dacie Sandero s cenou v Nemecku od približne sedemtisíc eur. A pritom vraj o veľa neprídete. V krajine to model podľa AutoBildu nebude mať ľahké a to hlavne v prípade, že nezníži vysokú kúpnu cenu.

Na Slovensku je Vesta k dispozícii od 10 500 eur so základnou výbavou Ice a päťstupňovým manuálom. S rovnakou výbavou a prevodovkou, ako v prípade AutoBildom testovaného kusu, je u nás cena 13 500 eur.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.