Budúci model, ktorý bude pravdepodobne niesť označenie BMW i5, bude vychádzať zo štúdie uvedenej na autosalóne vo Frankfurte. Nové elektrické BMW budúcnosti tak bude tretím príspevkom do rodiny „i“.
Ku klasickému mestskému vozidlu i3 a športiaku i8 pribudne v blízkej budúcnosti aj klasický sedan, určený pre dlhšie cestovanie. Ten má byť čistým elektromobilom, akých bude do roku 2025 v ponuke BMW celkom 12. Elektrifikovaných modelov, teda plug-in hybridov, by malo byť celkovo 25.
Štúdia iVision Dynamics naznačuje predovšetkým budúci dizajn, na konkrétne technické údaje bolo však BMW akosi skúpe.
Automobilka sa pochválila len tým, že auto prejde na jedno nabitie až 600 kilometrov, maximálna rýchlosť je stanovená na 200 kilometrov za hodinu a „z nuly na sto“ zvládne akcelerovať za menej ako štyri sekundy. Tým je prakticky jasné, kam s modelom BMW mieri. Budúca sériová "i-päťka" sa vydá na súboj s „veľkým“ modelom Tesla Model S.
Dizajn automobilka označuje za štvordverové Grand Coupé, môžeme sa teda nechať prekvapiť, či finálne vozidlo dostane označenie i5 alebo zvolia párne čísla, ktoré sú pre tieto verzie v BMW v poslednej dobe obvyklejšie.
Dizajn štúdie je pomerne výrazný a vo svetle konceptu veľkého SUV X7 aj menej kontroverzné. Avšak BMW si na iVision Dynamics s istotou skúša, kam až môže v zmene charakteru svojich vozidiel zájsť. Isté je, že automobily divízie „i“ sa budú vzhľadom aj naďalej viac odlišovať od klasických modelových radov.
Vzhľad auta sa nesie v duchu filozofie „menej je niekedy viac“. Hlavnú úlohu tu hrajú veľké súvislé plochy a model sa snaží maximálne maskovať medzery a prechod medzi presklenými plochami a plechmi karosérie je čo najplynulejší. Výsledok ale aj napriek tejto snahe pôsobí pomerne divoko.