Niektorí vodiči robia zásadnú chybu, a to, že na spojke držia celé auto v kopci. Namiesto ručnej brzdy teda využívajú možnosť udržiavať vozidlo na mieste pomocou mierne zaberajúcej spojky. Netušia pritom, ako výrazne jej touto činnosťou škodia. Rovnako ako pri predchádzajúcich bodoch sa extrémne namáhajú jej časti, čím rapídne znižujete jej životnosť. Odporúčame pri státí a rozjazde používať radšej ručnú brzdu.
Niektorí možno podvedome, iní naschvál. Tak či onak, je to zle. Pedál spojky nie je vhodné miesto na odloženie práve „nepotrebnej“ nohy a nevypláca sa to. Môže dôjsť k prekĺzaniu spojky či opotrebeniu spojkového ložiska a každá oprava spojená so spojkou je neraz veľmi drahou záležitosťou. Je vhodné prekonať sa a o tých pár centimetrov si svoju nohu posunúť. Mnohé automobily majú už aj opierku na nohu vedľa pedála spojky.
Život vo veľkomeste s autom s manuálnou prevodovkou môže byť pre niekoho náročný. Zápchy, križovatky, časté zastavenia – to všetko vplýva na životnosť spojky a prevodovky. Neprospieva jej ani to, keď s vozidlom stojíme, máme zaradenú rýchlosť a stlačený spojkový pedál. Spojka na dlhé „postávanie“ nie je práve stavaná a škodíte jej. Riešením je vyradiť na neutrál, pedál uvoľniť a až pri rozjazde zaradiť rýchlosť a následne sa pohnúť. Ušetríte si tým niekoľko stoviek eur za opravy.
Niektorí vodiči robia zásadnú chybu, a to, že na spojke držia celé auto v kopci. Namiesto ručnej brzdy teda využívajú možnosť udržiavať vozidlo na mieste pomocou mierne zaberajúcej spojky. Netušia pritom, ako výrazne jej touto činnosťou škodia. Rovnako ako pri predchádzajúcich bodoch sa extrémne namáhajú jej časti, čím rapídne znižujete jej životnosť. Odporúčame pri státí a rozjazde používať radšej ručnú brzdu.
Ďalším zlozvykom v našom zozname je „šliapanie na krk“ autu v nízkych otáčkach. Inak povedané, podtáčanie motora. Auto zaťažujte rovnomerne, v prípade potreby treba radšej podradiť a snažte sa nevyžadovať sto percent výkonu pri extrémne nízkych otáčkach. Trpí tým motor, spojka, ako aj dvojhmotný zotrvačník a ďalšie diely namáhané vysokými vibráciami. Ich oprava, prípadne výmena, sú finančne veľmi náročné a je veľmi dôležité udržiavať ich dobrý technický stav správnou jazdou
Posledným bodom je často vídané odkladanie si ruky na radiacu páku. Vodič to môže robiť podvedome, ale je to chyba. Môžete si tým spôsobiť zbytočné problémy. Rukou vyvíjate tlak na tiahla, čo môže ďalej spôsobovať veľké trenie a následne sa skončiť skorým opotrebením prevodovky. Jej výmena je finančne pomerne náročná.