Deviatu pozíciu v rebríčku obsadil model Honda HR-V. Malé SUV je známe priestranným interiérom a batožinovým priestorom, dobrým vypracovaním v kabíne a dobrými jazdnými vlastnosťami, ktoré sú pre značku Honda typické. Medzi výhodami sa v hodnotení britského portálu spomína priestrannosť, flexibilné sedenie a špecifické zadné sklápateľné Magic Seats sedadlá či dobré riadenie. Medzi nevýhody sa radí pomerne vyššia kúpna cena oproti rivalom, bezstupňová CVT prevodovka, ktorá príliš neoslovila ani nás a taktiež uvádzajú, že jemné zlepšenie by si zaslúžila aj pohonná jednotka.
Na desiatom mieste sa v rebríčku portálu What Car? umiestnil model Suzuki Vitara. Šikovné a stále ešte pomerne kompaktné SUV ponúkne viac než dostatok priestoru pre cestujúcich i batožinu, pričom dokáže prekonávať svojich podstatne drahších súperov. Na Slovenskom trhu je model dostupný výhradne s 1,4 litrovým agregátom, ktorý je naladený na 103 kW alebo 95 kW v kombinácii s mild-hybridnou technikou. Samozrejmosťou je výber medzi pohonom predných alebo i všetkých štyroch kolies a taktiež si môžete zvoliť šesťstupňový manuál alebo šesťstupňový automat. Medzi výhodami sa v hodnotení britského portálu vyskytol hybridný pohon a jeho dobrý výkon, priestranný interiér a v prípade lacných verzií skvelý pomer ceny a protihodnoty. Medzi nevýhodami nájdeme menej kvalitné spracovanie kabíny, panoramatickú strechu obmedzujúcu priestor nad hlavou a základnejší infotainment.
Deviatu pozíciu v rebríčku obsadil model Honda HR-V. Malé SUV je známe priestranným interiérom a batožinovým priestorom, dobrým vypracovaním v kabíne a dobrými jazdnými vlastnosťami, ktoré sú pre značku Honda typické. Medzi výhodami sa v hodnotení britského portálu spomína priestrannosť, flexibilné sedenie a špecifické zadné sklápateľné Magic Seats sedadlá či dobré riadenie. Medzi nevýhody sa radí pomerne vyššia kúpna cena oproti rivalom, bezstupňová CVT prevodovka, ktorá príliš neoslovila ani nás a taktiež uvádzajú, že jemné zlepšenie by si zaslúžila aj pohonná jednotka.
Na ôsmom mieste nájdeme kompaktného zástupcu segmentu SUV od Kie a to konkrétne model Stonic. Vozidlo síce nedisponuje možnosťou pohonu všetkých štyroch kolies, avšak na drsnom výzore mu pridávajú čierne lemy blatníkov, vyššia svetlá výška a strešné lyžiny. Zaujme aj dobrou ovládateľnosťou, no mnohých zákazníkov odradí možno nie práve ľudová cena za "základnú" výbavu. Pri výbere motorizácie dáva britský portál do pozornosti najmä litrový benzínový agregát s výkonom 120 koní, ktorý však dostanete až od vyššej výbavy a u nás za minimálne 19 490 eur. Medzi výhodami sa v hodnotení spomína práve výkonný litrový turbo motor, bohatá výbava a agilné ovládanie. Na druhú stranu sa porcia kritiky nasmerovala na horšiu praktickosť vozidla v porovnaní s konkurenciou a taktiež na tvrdosť auta.
Siedme miesto obsadil Nissan Juke, model, ktorý vlnu crossoverov či kompaktných SUV začínal. Patrí k pomerne obľúbeným zástupcom a to aj napriek pôvodne tvrdému podvozku či stiesnenému sedeniu na zadných sedadlách. Nová verzia sa však v oboch smeroch zlepšila a okrem toho ponúka aj jeden z najšikovnejších interiérov. Výhodou je najmä vynikajúce bezpečnostné hodnotenie auta a dobrá výbava, zatiaľ čo medzi negatíva zaradil britský portál trochu trhanú jazdu, slabší infotainment a celkovú spoľahlivosť značky Nissan.
Medzi dobre známych zástupcov tohto obľúbeného segmentu patrí Seat Arona. Španielsky kompakt je atraktívnou voľbou vďaka precíznemu ovládaniu i dobrej praktickosti, o čom sme sa presvedčili už niekoľkokrát aj v našom redakčnom teste HN. Medzi výhodami sa v hodnotení britského portálu vyskytla dobrá ovládateľnosť, priestrannosť porážajúca i mnohých konkurentov a dobrá výbava. Medzi nevýhody patrí menej kvalitné vyhotovenie, vyššie výbavy sú pomerne drahé a konkurenti majú lepšie zadné sedadlá.
Na piatom mieste sa v rebríčku portálu What Car? umiestnil model Audi Q2. Kompakt od prémiovej značky patrí medzi prvých zástupcov v tejto prestížnejšej kategórií. Batožinový priestor a sedenie na zadných sedadlách je pomerne dobré, pričom model využíva jeden z najlepších infotainmentov spomedzi konkurencie. Vyzdvihnúť možno dobré ovládanie, šikovnú a užívateľsky prívetivú kabínu či dobrú zostatkovú hodnotu pri následnom predaji. Nevýhodou je pomerne vyššia kúpna cena, menšia priestrannosť oproti konkurentom podobnej cenovej kategórie a tvrdšia jazda.
Štvrté miesto obsadil Volkswagen T-Cross, ktorý je podľa britského portálu tým pravým modelom, ktorý mnohí záujemcovia o kompaktné SUV hľadajú. Pohodlný, ľahko ovládateľný automobil s dobrou priestrannosťou. Napriek tomu je však malý a ponúka dobrú ovládateľnosť aj na úzkych priestranstvách v meste. Medzi výhodami sa v hodnotení priestranný interiér, dobrá bezpečnosť vozidla a príjemný pocit z jazdy. Medzi zápory modelu zaradil portál cenovú politiku, keďže T-Cross je len o niečo málo lacnejší než skvelý kolega T-Roc. Interiér nie je najkvalitnejší a príplatková verzia R-Line je celkom drahá.
Vrcholnú trojku v rebríčku otvára spomínaný väčší súrodenec T-Crossu s menom T-Roc, ktorý je podľa britského portálu pri voľbe základných motorizácií a výbav ešte lepšia voľba než len o štipku lacnejší T-Cross. Zaujme dobrou kultivovanosťou a priestranným batožinovým priestorom, ktorý zaujme i rodiny s deťmi. K výhodám možno zaradiť pohodlnú jazdu či dobrú bezpečnosť a medzi nevýhody patrí lacno pôsobiaci interiér, vyššie výbavy a motorizácie sú už pomerne drahé a trochu horšia ovládateľnosť než napríklad pri Forde Puma.
Druhá priečka patrí českému modelu Škoda Kamiq, najmenšie SUV z ponuky mladoboleslavskej značky je skutočne kompaktným modelom na zdvihnutom podvozku (len o niečo vyššie než u Škoda Scala) a hlavnou výhodou oproti napríklad T-Rocu je kúpna cena. Tá sa totiž u Škody drží stále pri zemi a zároveň dostanete auto s dobrou ovládateľnosťou či prekvapivo priestrannou kabínou. Medzi výhody sa ďalej radí aj lepšie spracovaný interiér než u ďalších konkurentov a pohodlnosť jazdy. Nevýhodou je slabšia výbava i nižšia jazdná pozícia než u iných konkurenčných modelov.
Víťazom v rebríčku je Ford Puma, znovuzrodený model 90. rokov, ktorý však prichádza v úplne inej podobe. Kedysi štýlové športové kupé sa zmenilo na kompaktné SUV. Avšak aj v tomto prípade ponúka štýlový vzhľad a skvelé jazdné vlastnosti, ktoré ho dostali až na vrcholnú priečku. Je to najlepšie malé športovo-úžitkové auto, ktoré si aktuálne môžete zaobstarať. Má veľmi dobré ovládanie, podvozok, ponúka dostatočný výkon a pri jazde dokáže vyčariť úsmev na perách. Medzi pozitíva sa radí aj skvelá spotreba paliva či dômyselne premyslený batožinový priestor (má k dispozícii aj plastovú umývateľnú vaničku s výpustným ventilom, ktorá je ukrytá pod dnom kufra). Nevýhodou je skôr priemerný priestor na zadných sedadlách a napríklad T-Roc je tichší a pohodlnejší.