Logo

  • Dnešné vydanie HN
  • HNonline
  • Stratégie
  • Svetevity
  • Cestovné poriadky
  • RunGO
  • Mediweb
  • Dia
  • Konferencie
  • HNClub
  • MAFRA Slovakia
  • Kariéra
  • Akcie a zľavy
  • Solventné firmy
  • Predplatné
  • Newsletter
Predplatné
  • Novinky
  • Servis
  • Testy
  • Automobilky
  • Doprava
HNauto
Zavrieť

10 športových áut s dizajnovými výfukmi

Apollo IE

Vyzerá presne tak, ako sa volá - Apollo IE, presnejšie Apollo Intensa Emozione, je skutočne autoobil s kozmickým vzhľadom. Dizajnéri tohto nemeckého superšportiaku s centrálne umiestneným motorom V12 si údajne vzali za vzor vzhľad hmyzu a morských živočíchov. Tri titánové koncovky výfuku auta, uložené do tvaru hviezdy, vyzerajú hrozivo a ich vzorom skutočne mohla byť nejaká príšera z hlbín oceánu. Nemenej zarážajúca je ich samotná cena, ktorá predstavuje až 60-tisíc eur. To je však pri cene auta, stanovenej na 2,3 milióna eur, iba malý nepodstatný zlomok.

Zavrieť
2/11
Apollo IE
Zdroj: 1st CLASS AGENCY

10 športových áut s dizajnovými výfukmi

Bugatti La Voiture Noire

Začať môžeme horúcou novinkou z dielne Bugatti. Ide o jedinečný model La Voiture Noire, ktorý sa ukázal na nedávnom ženevskom autosalóne a patrí k vôbec najdrahším automobilom sveta. Dodnes sa však vedú polemiky, kto je vlastníkom tohto unikátu. Jeho odhadovaná cena prevyšuje hranicu 11 miliónov eur a karoséria sa pýši mnohými "vychytávkami". Napríklad dvojfarebnými pneumatikami, ktoré navodzujú dojem väčších diskov kolies. Rovnako upútajú aj tvary svetiel či až šesť mohutných kanónov v zadnej časti vozidla. Nie je sa čomu čudovať, veď o pohon sa stará motor W16 s objemom osem litrov a výkonom 1 104 kW (1 500 koní). Krútiaci moment potom dosahuje hodnotu až 1 600 Nm.

Bugatti La Voiture Noire
Zdroj: Bugatti

Reklama

Apollo IE

Vyzerá presne tak, ako sa volá - Apollo IE, presnejšie Apollo Intensa Emozione, je skutočne autoobil s kozmickým vzhľadom. Dizajnéri tohto nemeckého superšportiaku s centrálne umiestneným motorom V12 si údajne vzali za vzor vzhľad hmyzu a morských živočíchov. Tri titánové koncovky výfuku auta, uložené do tvaru hviezdy, vyzerajú hrozivo a ich vzorom skutočne mohla byť nejaká príšera z hlbín oceánu. Nemenej zarážajúca je ich samotná cena, ktorá predstavuje až 60-tisíc eur. To je však pri cene auta, stanovenej na 2,3 milióna eur, iba malý nepodstatný zlomok.

Apollo IE
Zdroj: 1st CLASS AGENCY

Lexus LFA

Superšportiak od Lexusu je výnimočný jeho karosériou z uhlíkových vlákien, ale aj osadeným motorom V10 s objemom 4,8 litra a výkonom 560 koní. Ten zrýchli na maximálne obrátky v zlomku sekundy a váži menej ako typická V-šestka. Výnimočný je aj jeho titánový výfuk, ukončený tromi koncovkami v trojuholníkovej formácii. Vďaka nemu Lexus LFA nielenže úžasne vyzerá, ale aj úžasne znie. Pre mnohých vodičov je to dokonca jedno z najlepšie znejúcich áut v histórii motorizmu.

Lexus LFA
Zdroj: 1st CLASS AGENCY

Reklama

Chevrolet Corvette C7

Američania sú známi svojou vášňou pre športové vozidlá s výkonnými motormi, nakoľko ich neškrtia žiadne prísne limity, ako pri európskych výrobcoch. Ale ich velikánska mánia sa často dotýka aj ostatných častí auta, čoho dôkazom je aj známy model Chevrolet Corvette siedmej generácie. Štyri koncovky výfuku, umiestnené rovnomerne v rade, pripomínajú skôr píšťaly organu v katedrále, než ukončenie výfukového systému. A porovnateľne výrazný je aj ich špičkový zvuk.

Chevrolet Corvette C7
Zdroj: 1st CLASS AGENCY

TVR Sagaris

Britský TVR nikdy nebol príliš rozšírenou značkou – dizajn týchto áut pritom poznajú, samozrejme, najmä fanúšikovia skutočných športiakov. Sagaris je totiž dokonalým príkladom, čo dokážu vytvoriť Briti. Kupé bolo vyrábané iba dva roky a vo svojich útrobách ukrýva výkonný šesťvalcový motor. Ten nevyniká len svojim charakterom, ale aj neobvyklým vzhľadom a koncovkami výfuku, ktoré sú vyvedené do boku vozidla.

TVR Sagaris
Zdroj: 1st CLASS AGENCY

Reklama

Lamborghini Centenario Roadster

Lamborghini Centenario je mimoriadne zriedkavé vozidlo – vyrobených bolo totiž svetovo iba 40 kusov. Z toho 20 prevedení modelu bolo vo verzii kupé a rovnaký počet vo variante roadster. Tento model vytvorili pri významnej príležitosti – talianska značka toto špičkové auto vyvinula pri príležitosti 100. výročia narodenia jej zakladateľa Ferruccia Lamborghiniho. A ako sa na Lamborghini patrí, dostalo auto mimoriadne futuristický vzhľad aj s trojitou koncovkou výfuku zakomponovanou v spodnej zadnej časti vozidla.

Lamborghini Centenario Roadster
Zdroj: 1st CLASS AGENCY

Lexus RS F Track edition

Toto kupé od Lexusu je športové vozidlo, vytvorené podľa tradičného receptu – má mohutný päťlitrový osemvalcový motor umiestnený vpredu, dvojdverovú karosériu a výlučne pohon zadných kolies. Lexus s označením RC F predstavuje aj klasický prístup k športovému výfuku – má štyri titánové koncovky, umiestnené jednu nad druhou po oboch stranách zadnej časti vozidla. Vo verzii RC F Track Edition majú dodatočne na okrajoch ešte aj zaujímavý modrastý odtieň.

Lexus RS F Track edition
Zdroj: 1st CLASS AGENCY

Porsche 918 Spyder

Vytvorením hybridného superšportiaku s celkovým výkonom takmer 900 koní Porsche mierilo poriadne vysoko. Takéto inštrukcie zrejme dostali aj inžinieri zodpovední za projektovanie výfukového systému, pretože dve koncovky sa ocitli výrazne blízko strechy, vo výške opierok hláv vodiča a spolucestujúceho. Dizajnérom však nešlo len o jedinečný vzhľad. Vďaka tomuto riešeniu je výfukový systém kratší a tým aj ľahší. Vysoké umiestnenie koncoviek výfuku uľahčilo prácu aj technikom zodpovedným za aerodynamiku automobilu.

Porsche 918 Spyder
Zdroj: 1st CLASS AGENCY

McLaren Senna

V prípade britského McLarena Senna môžeme hovoriť o dvoch typoch výfuku. Pre niektoré trhy má totiž vozidlo výfukový systém ukončený dvomi koncovkami, pre iné zasa tromi. Druhá z týchto konfigurácií je vzhľadovo výrazne efektnejšia. Podobne ako pri Pagani Huayra sú koncovky vyrobené z titanu a zo špeciálnej zliatiny Inconel umiestnené vedľa seba na úrovni svetiel. Majú však šesťuholníkový prierez, čo dáva vozidlu nezameniteľný vzhľad a charakter.

McLaren Senna
Zdroj: 1st CLASS AGENCY

Pagani Huayra

Autá zo stajne Pagani boli vždy známe svojím extravagantným vzhľadom a inak to nie je ani v prípade nástupcu modelu Zonda. Rovnako ako pri Lexuse LFA boli všetky koncovky výfuku talianskeho auta zoskupené v strede zadnej časti. Huayra ich však má o jednu viac a sú umiestnené o čosi vyššie, nad nárazníkom. Pripomínajú tak trochu raketomet, namierený priamo na autá, ktoré nie sú schopné držať krok s rýchlym Pagani.

Pagani Huayra
Zdroj: 1st CLASS AGENCY

Odkazy

  • Predplatné
  • Práca u nás
  • HNClub
  • HNkonferencie
  • Inzercia
  • Online inzercia
  • AIM monitor
  • Kontakt
  • GDPR
  • Štatúty súťaží
  • Newsletter
#

Sociálne siete

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIN
  • YouTube
  • HN v AppStore
  • SMS predplatné

Stiahnite si appku

Available on the App Store
Get it on Google Play

MAFRA Slovakia a.s. | Nobelova 34 | 836 05 Bratislava 3 (mapa)

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a dát je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

MAFRA Slovakia, a.s. je členom skupiny AGROFERT