StoryEditor

Lietajú, lebo ich nebaví vysedávať vo vlaku

29.01.2007, 23:00

Je piatok poobede. Bratislavské letisko je preplnené. Nájsť miesto na parkovanie je problematické. Ľudia cestujú na víkend domov alebo za zábavou do niektorej európskej metropoly. V porovnaní so situáciou pred niekoľkými rokmi letisko viditeľne ožilo.
"Do Košíc lietam aspoň raz do mesiaca už asi dva roky. Mám pocit, že vždy, keď idem domov, je tu čoraz viac ľudí," hovorí Mária. Lietadlo využíva pre jeho porovnateľnú cenu s vlakom a najmä pre jeho rýchlosť. Keď cestovávala vlakom, prichádzala domov až v noci a naspäť z Košíc musela vyraziť už v nedeľu poobede. "Takto som už v piatok večer so svojou rodinou a môžem s nimi zostať až do nedele do večera," vraví. Rovnaké dôvody na cestovanie lietadlom uvádza aj Peter: "Nemám rád dlhé cestovanie. Nepotrebujem, aby som polovicu víkendu presedel vo vlaku alebo v autobuse."
Okrem tých ľudí, ktorí cestujú na víkend za rodinou, je na letisku aj veľa cestujúcich, ktorí sa vybrali za zábavou. "Ideme na víkend do Ríma. Ešte sme tam nikdy neboli, tak sme si povedali, že keď zoženieme lacné lietadlo, tak sa tam pozrieme," hovorí asi 25-ročná Jana, ktorá sa do Ríma vybrala so svojimi dvomi kamarátkami. "Len dúfam, že sa nám podarí nájsť ubytovanie. Už sme takto navštívili viacero miest a vždy sme si hľadali nocľah až na mieste."
Jediné, čo viacerým prekáža na lietaní, je občasné meškanie. "Keď som chodil domov vlakom, tak sa dosť často stávalo, že vlak niekoľko minút meškal. Minulý rok sme však raz lietadlom meškali viac ako tri hodiny," tvrdí Marek. No zároveň dodáva, že meškanie je skôr ojedinelé. "Keby bolo letisko lepšie vybavené, keby tu bolo viac obchodov alebo niečo, kde by som mohol lepšie stráviť čas, tak by mi to až tak neprekážalo," hovorí Juraj. Teraz však si pre istotu berie zo sebou aspoň časopis, aby sa pri čakaní nenudil. "Veď nikdy nemôžem vedieť, či odletíme načas, alebo tu budeme trčať päť hodín," dodal.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/osobne-financie, menuAlias = osobne-financie, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false