Európsky automotive vrátane našich automobiliek má zarobené na ďalší problém. Dôležitý trh v oblasti výroby polovodičov obmedzuje a zatvára fabriky. Dôvodom je eskalácia pandémie.
Z áut sa stali počítače na kolesách. Sú prešpikované čipmi a aj samotného šéfa bratislavského Volkswagenu Olivera Grunberga podľa vlastných slov prekvapilo, že sa nachádzajú aj v riadiacej páke. To je však iba zlomok. Bez nich by sme totiž ani neodišli z parkoviska. Starajú sa o manažment pohonu, infotainment, asistenčné systémy a mnohé senzory.
A práve polovodiče sú odpoveďou na to, prečo v týchto dňoch môžeme vidieť ťažkopádnu improvizáciu vo Volkswagene a v trnavskom Stellantise či veľkú odstávku v nitrianskom Jaguari Land Rover. Náš najväčší zamestnávateľ pritom tvrdí, že spolu s matkou vo Wolfsburgu ešte len očakávajú vrchol krízy. Súčasné problémy majú podľa vedenia firmy spôsobovať dodávatelia z Taiwanu a Malajzie.
Práve druhá menovaná krajina v týchto dňoch polovodičovú krízu ešte viac prehlbuje. „V závode sa nám rozšíril variant delta, ktorý spôsobil úmrtie troch našich pracovníkov. Naši zá...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-14 12:26:07 - Feat.: - Title: Stellantis v Európe rozširuje svoju ponuku. V septembri spustí predaj lacných elektromobilov Leapmotor
02 - Modified: 2024-05-14 10:43:16 - Feat.: - Title: Slabý odbyt elektromobilov zráža zisky automobiliek, najlepšie sa s ním vyrovnávajú dva nemecké koncerny
03 - Modified: 2024-05-13 09:13:40 - Feat.: - Title: Výborný výsledok. Japonská automobilka Suzuki zvýšila celoročný zisk o viac než pätinu
04 - Modified: 2024-05-10 13:51:17 - Feat.: - Title: Úspech ChatGPT začal zlatú horúčku. Tržby taiwanského výrobcu polovodičov vzrástli o takmer 60 percent
05 - Modified: 2024-05-10 11:20:03 - Feat.: - Title: Prepad, ktorý vyráža dych: Prečo slovenský priemysel skočil na brzdu?