StoryEditor

Ľudia pracujúci v doprave starnú a nových je málo

24.02.2019, 23:00
Deti vracia na dopravné školy motivujúce štipendium a záruka práce v známych firmách.

Zamestnanci v doprave sú čoraz starší. Náhrada zo škôl prichádza veľmi pomaly. Tento problém sužuje tak dopravcov na cestách, ako aj na koľajniciach. V štátnych železničných podnikoch chýbajú najmä rušňovodiči a kvalifikovaní technickí pracovníci.


Firmy starnú
Priemerný vek zamestnancov nákladného prepravcu ZSSK Cargo je 47 rokov. „Najviac zamestnancov evidujeme vo vekovom intervale 50 až 62 rokov, čo predstavuje 51 percent z celkového počtu zamestnancov,“ povedala hovorkyňa spoločnosti Silvia Kuncová. Čísla naznačujú, že ak si firma nepodchytí dosť mladých, najneskôr do 15 rokov bude na dô...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-31 08:53:53 - Feat.: - Title: Návod na mestá bez nehôd? Presadnúť na bicykle, zvýhodniť chodcov a najmä spomaliť 02 - Modified: 2024-05-28 10:30:00 - Feat.: - Title: Cestujúcim v bratislavskej MHD sa po vyše 20 rokoch prihovára nový hlas. Rozhlasovú redaktorku nahradila umelá inteligencia 03 - Modified: 2024-05-24 04:17:30 - Feat.: - Title: Vlaky zadarmo majú študenti a penzisti už desať rokov. Železnice prvýkrát dobehli zárobky z tohto obdobia 04 - Modified: 2024-05-22 05:47:38 - Feat.: - Title: Tunel Považský Chlmec bude pre jarnú údržbu uzavretý 05 - Modified: 2024-05-24 08:52:54 - Feat.: - Title: Máte paniku z pokazeného semafora? Overte si v kvíze, ako rozumiete pokynom policajtov na križovatke
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
01. jún 2024 05:26