StoryEditor

Centrum Bratislavy bez áut? Ambiciózny plán by mal trhliny

07.10.2018, 00:00
Trendom v Európe je vykazovať autá z centier metropol. Pre hlavné mesto Slovenska by bolo takéto rozhodnutie zatiaľ iba nekoncepčným hazardom, zhodujú sa odborníci.

Plynulá verejná doprava, bezpečnejší priestor pre peších a čistejších vzduch. Takto by sa dali v skratke zhrnúť najväčšie benefity mestských zón bez osobných áut, s ktorými experimentujú viaceré európske mestá.

Niekde je primárnym zámerom odľahčiť dopravu, inde znížiť emisie, preto sa zóny s obmedzeným pohybom osobných áut nazývajú aj nízkoemisné. Ich zavádzanie finančne podporuje aj Brusel, no Slovensko zatiaľ otáľa.

Odborníci síce hovoria, že by to pomohlo životnému prostrediu aj bezpečnosti, no zároveň dodávajú, že na radikálne zmeny zatiaľ naše mestá nie sú pripravené. Dôvodom je zle nastavená alebo neexistujúca parkovacia politika.


S dôkladnou prípravou
„Vyhlásiť zo dňa na deň nízkoemisnú zónu bez toho, aby existovalo alternatívne do...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-04 16:05:35 - Feat.: - Title: Pol milióna eur za 18 metrov štvorcových. V centre Amsterdamu je na predaj najdrahšie parkovisko v krajine 02 - Modified: 2024-05-04 08:14:14 - Feat.: - Title: Slávny oscarový herec bude tento piatok v Bratislave. Poznáte ho? 03 - Modified: 2024-05-03 22:00:00 - Feat.: - Title: Zlatá doba automobilizmu: Spoznáte v kvíze všetky známe modely áut z 90. rokov? 04 - Modified: 2024-05-03 10:54:42 - Feat.: - Title: Na Slovensko bolo z cudziny tento rok dovezených takmer 21-tisíc jazdených áut 05 - Modified: 2024-05-03 10:43:18 - Feat.: - Title: Tip na nenáročnú turistiku: Len na skok od Bratislavy ťa čaká jeden z najkrajších výhľadov na západe Slovenska
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. máj 2024 13:45