StoryEditor

Drahší obľúbený nápoj či maškrty. Stúpajúce ceny vedia pribrzdiť obchodníci

19.10.2021, 00:00
Výrobcovia jedla nedokážu odolávať zvyšujúcim sa nákladom a situácii sa musia prispôsobiť. Posledné slovo má však predajca, ktorý chce udržať rovnaké cenovky čo najdlhšie.

Stúpajúca inflácia sa odráža prakticky na všetkých tovaroch. Ani výrobcovia potravín už nedokážu vyrovnávať rastúce náklady a množstvo z nich pristupuje k zdražovaniu. Po spoločnosti Nestlé sa tak rozhodol aj výrobca nealkoholických nápojov Kofola. „Aj keď sme sa dlho snažili vyššie výdavky nepremietať do cien, ich ďalší nárast nám už nedovoľuje držať súčasnú cenovú hladinu,“ povedal generálny riaditeľ firmy Daniel Buryš.

Ako prvý to pocíti segment gastra, kde si už od novembra zákazníci prip...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-16 16:34:34 - Feat.: - Title: USA a Čína by mali vyriešiť obchodné napätie. Bidenove clá môžu roztrieštiť dodávateľov, tvrdí menový fond 02 - Modified: 2024-05-16 09:19:46 - Feat.: - Title: Tvrdenia USA a Európy o nadmernej kapacite Číny sú obchodným protekcionizmom, tvrdí ministerstvo obchodu 03 - Modified: 2024-05-16 14:10:13 - Feat.: - Title: Prečo ECB predbehne Fed 04 - Modified: 2024-05-14 11:08:56 - Feat.: - Title: Inflácia je blízko minima, analytici v druhej polovici roka očakávajú jej rast 05 - Modified: 2024-05-17 13:36:57 - Feat.: - Title: Ako sa posledné dni menili ceny? Obchody dali na jednu stranu mlieko či syry, na druhú čokoládu a sladkosti
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. máj 2024 21:21