Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
20.11.2020, 11:20

Koniec spaľovacích motorov? Nová emisná norma ich môže poslať rovno do hrobu

Vozidlá so spaľovacími motormi, ale aj hybridné modely to majú nahnuté. Pripravovaná emisná norma Euro 7 im môže definitívne zlomiť väz.

Koniec spaľovacích motorov? Nová emisná norma ich môže poslať rovno do hrobu
Zdroj: PSA

Rok 2020 nie je pre automobilky vôbec jednoduchý. Pre nikoho. Okrem hroziacich závratných pokút za nadlimitné hodnoty emisií totiž musia riešiť i nižšie predaje a problémy s výrobou vozidiel, vzhľadom na prebiehajúcu pandémiu nového koronavírusu.

A hoci mnohé to zvládnu, Porsche si dokonca v tomto období polepšilo, budúcnosť nie je príliš ružová. Najnovšie spôsobuje vrásky v automobilovom svete nová emisná norma Euro 7, ktorá bude podľa doterajších informácii zrejme skutočne veľmi prísna a môže zapríčiniť úplný koniec konvenčných áut so spaľovacími motormi, píše portál Electrive.

Platiť by mohla od roku 2025 a síce zatiaľ nie je nič definitívne, ak by došlo k schváleniu navrhovaných opatrení, z legislatívneho hľadiska by to bola rázna stopka voči spaľovacím motorom v nových autách. Ich ďalšia produkcia by sa z finančného hľadiska neoplatila.

Podľa návrhu Poradenskej skupiny pre emisné normy (AGVES) by totiž mali byť po nástupe normy Euro 7 limity emisií oxidov dusíka pre osobné automobily stanovené len na 30 gramov na kilometer, prípadne dokonca iba na 10 gramov na kilometer. 

Pre predstavu, súčasná už tak prísna norma Euro 6d pripúšťa hodnoty 80, respektíve 60 gramov na kilometer. Skončiť by s novou normou mali i doterajšie "normové" rozdiely medzi benzínovými a naftovými motormi vo vozidlách. Tiež by sa mali drasticky znížiť limity oxidu uhoľnatého z 1000, respektíve 500 miligramov na 300, respektíve 100 miligramov. Hovorí sa aj o emisiách oxidu uhličitého na nule.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 60% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.