Jazda na diaľnici či rýchlostnej ceste nemusí byť pre každého, ukazuje realita. Okrem toho, že je nutné mať platnú diaľničnú známku a dbať na zvýšenú pozornosť skrz väčšie množstvo áut, je nutné dodržiavať aj niekoľko dôležitých zásad pri samotnej jazde.
Najmä na trojprúdovej diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou pravidelne dochádza k nebezpečným situáciám, ktoré majú na svedomí nezodpovední a sebeckí vodiči. Polícia vo svojom videu preto opäť apeluje a poúča účastníkov cestnej premávky, ktorí využívajú diaľnice a rýchlostné komunikácie mimo obce s dvoma alebo viacerými jazdnými pruhmi v jednom smere.
Vodiči zabúdajú, že na cestách s dvoma alebo troma jazdnými pruhmi v jednom smere sa mimo obce podľa zákona využíva primárne pravý jazdný pruh a stredný či ľavý jazdný pruh je určený len na prípadné obchádzanie, predchádzanie, alebo odbočovanie.
Prax na slovenských úsekoch diaľnic a rýchlostných ciest dokazuje, že vodiči často i vedome blokujú - respektíve bezdôvodne využívajú stredný alebo ľavý jazdný pruh, pričom je pravý jazdný pruh voľný a obmedzujú tým ostatných účastníkov cestnej premávky, zdržujú dopravu a vytvárajú kolízne situácie. Prípadne i kľučkujú medzi jazdnými pruhmi a zabúdajú na pravidlá cestnej premávky pri prechádzaní z jedného pruhu do druhého.
Platí, že vodič je povinný dať prednosť vozidlu jazdiacemu v pruhu, do ktorého prechádza a použiť pri prechádzaní znamenie o zmene smeru jazdy. Ak vznikne situácia, keď sa vodič z pravého jazdného pruhu snaží preradiť do stredného a rovnaký úkon chce spraviť vodič z ľavého jazdného pruhu, prednosť má vodič jazdiaci v pravom jazdnom pruhu.
Ak sa v pravom jazdnom pruhu nachádza súvislý rad kamiónov alebo pomaly jazdiacich vozidiel, môžu vodiči jazdiť v strednom pruhu aj dlhší čas. Hneď ako to situácia umožní, sa však majú vrátiť naspäť do pravého jazdného pruhu a uvoľniť tak cestu rýchlejšie idúcim vozidlám.
Na druhú stranu je potrebné poznamenať, že v úseku medzi Bratislavou a Trnavou ide ešte stále o "diaľnicu vo výstavbe", ktorá v mnohých úsekoch nie je oplotená, pravý jazdný pruh je v dôsledku vyjazdených koľají a výtlkov v zlom stave a diaľnica nemá odstavný pruh. Z tohto dôvodu potom vodiči často využívajú stredný pruh pre "bezpečnejšiu" jazdu, čo je v noci a za zníženej hustoty premávky pomerne logické.
V špičke a pri hustej premávke je však nutné využívať diaľnicu a rýchlostné komunikácie výhradne tak, ako to stanovuje zákon. V opačnom prípade hrozí sankcia až do výšky sto eur. Ak na vás v strednom alebo ľavom pruhu dokonca niekto trúbi alebo vyblikuje, je "v práve" a vy ste povinný sa takémuto rýchlejšie idúcemu vodičovi v prípade voľného pravého jazdnému pruhu bezodkladne uhnúť.