Napätej dopravnej situácii v mestách podľa kompetentných pomôže najviac to, keď ľudia presadnú z osobných áut do mestskej hromadnej dopravy, alebo využijú niektoré ďalšie možnosti v podobe zdieľania bicyklov či kolobežiek.
My sme sa rozhodli v našom teste podporiť túto myšlienku a rovno zistiť, čo je najrýchlejší spôsob prepravy. Spravili sme menšiu súťaž medzi elektrickou kolobežkou a mestskou hromadnou dopravou. Vybrali sme sa z okraju Bratislavy smerom do centra, no a ako to dopadlo sa už dozviete v našom videu.
Do pozornosti však dávame ešte jednu dôležitú vec. Elektrická kolobežka totiž nie je v legislatíve (zatiaľ) zakomponovaná, avšak aj pre takúto kolobežku platia podľa polície isté pravidlá:
"Osoba, ktorá sa pohybuje na kolobežke sa považuje podľa zákona o cestnej premávke za chodca, čiže pre kolobežkára platia na chodníku aj na ceste rovnaké pravidlá ako pre chodcov. Netreba zabúdať aj na povinnosť byť videný, za zníženej viditeľnosti musí mať chodec a teda aj kolobežkár idúci po krajnici alebo po okraji vozovky na sebe viditeľne umiestnené reflexné prvky alebo oblečený reflexný bezpečnostný odev," informuje Michal Slivka, hovorca Prezídia Policajného zboru.
"Osoba, ktorá sa pohybuje po chodníku na kolobežke, ale aj na korčuliach a skejtborde, prípadne na obdobnom športovom vybavení, smie používať pravú stranu chodníka, pričom nesmie ohroziť ani obmedziť ostatné osoby používajúce chodník. Ak je dopravnou značkou určená cestička pre osoby pohybujúce sa na športovom vybavení, kolobežkár pohybujúci sa na kolobežke s pomocným elektrickým motorom je povinný takúto cestičku použiť," uzatvára Slivka.