StoryEditor

Zážitok pre celú rodinu

18.03.2007, 23:00

Európsku i našu domácu odbornú scénu očarilo toto vozidlo natoľko, že na oboch fórach získalo titul Auto roka 2007. Po týždennom testovaní a najazdení bezmála tisícky kilometrov skromne dodávame -- právom. Ide totiž nielen o solídne, ale aj bezpečné a zdá sa i trvácne, no predovšetkým pekné a moderné auto.

Vlastný štýl
Nech sa na nový Ford S-MAX pozriete z ktorejkoľvek strany, vždy je čo obdivovať. Má skutočne prepracovaný dizajn, vyšperkovaný množstvom detailov. Len si všimnite členité nárazníky, dramaticky pôsobiace blatníky alebo aj samotné disky kolies. Milé je, že S-MAX nikoho nekopíruje. Nesie síce mnohé prvky fordovho rodinného dizajnérskeho štýlu, interpretuje ich však po svojom. Osobitý je i vnútrajšok auta, ktoré bez problémov odvezie hoci päť dospelých a dve deti, a to aj na dlhšiu vzdialenosť.
Sedemmiestne auto má napriek zvažujúcej sa zadnej časti dostatok miesta i pre batožinu. Pri plnom obsadení je to, samozrejme, len symbolických 285 litrov, ak však tretí rad sedadiel sklopíte k podlahe, odveziete napríklad práčku alebo, ak chcete, 1 171 litrov nákladu. Komu sa máli, sklopí ešte druhý rad sedadiel a s kapacitou 2 000 litrov potom presťahuje trebárs svokrinu domácnosť.
Ešte zmienka o ergonómii a použitých materiáloch. Všetko je poruke a všetko sa príjemne drží. Plasty znesú kritériá aj vyššej strednej triedy, na palube poteší high-tech v podobe elektronickej parkovacej brzdy, kvalitného audia alebo inteligentného tempomatu. Iste potešia aj elektricky vyhrievané a klimatizované sedadlá a v zime i vyhrievané čelné sklo.
Nie VAN, športiak
Pod kapotou testovaného Fordu S-MAX pracoval štvorvalcový turbodiesel so zdvihovým objemom 2,0 litra. Vyčítať mu môžeme azda len pomerne zreteľný klepotavý zvuk. Ťahá ochotne aj od najnižších otáčok, je šokujúco úsporný (pri plnom nasadení si vypýtal len 8,5 litra nafty na 100 km) a výborne sprevodovaný. Rýchlosti sa navyše radia veľmi presne, túto vlastnosť C-MAX-u určite závidia hlavne Francúzi. Podvozok auta zvláda temperament motora s prehľadom, je príjemne tvrdý, presný, a vôbec nie nekomfortný.
Ak auto nie je plne naložené, na ceste sa správa veľmi obratne a je radosť na ňom jazdiť aj so športovým nasadením. Relatívne vyššia karoséria sa v zákrutách zbytočne nenakláňa, spoľahnúť sa dá aj na brzdy. Dovolíme si tvrdiť, že pri finálnom predsériovom dolaďovaní podvozka pomáhali konštruktérom Fordu aj ich kolegovia, špecialisti z Ford World Rally Teamu. Je to cítiť.

ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
Motor:
2,0 TDCi Duratorq
Max. výkon: 105 kW (143 k)
Max. krút. moment: 340 Nm
Zrýchl. 0 -- 100 km/h: 10,2 s
Max. rýchlosť: 196 km/h
Rozmery: 4,76 x 1,84 x 1,61 m
Rázvor: 2,85 m
Komb. spotreba: 6,4 l/100 km
Brzdený príves: do 1 750 kg


PLUSY:
Motor, prevodovka a podvozok
Komfort cestovania

MÍNUSY:
Hlučnejší motor
Málo miesta v 3. rade

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
03. máj 2024 00:35