StoryEditor

Dve kategórie vozidiel v jednom modeli

02.12.2007, 23:00
Test. VW CrossGolf si získa sympatie variabilným interiérom, odolným podvozkom a vynikajúcim motorom.

Nový Volkswagen CrossGolf je vydarenou kombináciou vozidla kategórie Sport Utility Vehicle (SUV) a Multi Purpose Vehicle (MPV). Spoznáte ho na prvý pohľad. Má zosilnený podvozok s väčšou svetlou výškou, plastové lemy blatníkov, robustné nárazníky, zvýšenú polohu pri sedení, variabilné zadné sedačky a v kufri deliacu mrežu pre možnosť odpočtu DPH. Vyskúšali sme si ho s objemovo najmenšou, no z hľadiska výkonu najsilnejšou motorizáciou, jazdili sme s benzínovým štvorvalcom 1,4 TSI s potenciálom stoštyridsať koní.

Robustný a štýlový
Novinka CrossGolf je odvodená od modelového radu VW Golf Plus. V porovnaní s bežným VW Golfom má teda predĺženú a vyvýšenú karosériu a viac miesta v interiéri. Mohutné delené nárazníky spolu s krytmi podbehov, prahov a dverí sú vyhotovené v antracitovej farbe. Pozdĺžne strieborné strešné nosiče sú nielen praktické, ale zároveň dotvárajú dokonalý dizajn vozidla. Rovnako ako 17-palcové disky značky BBS a nápis CrossGolf na zadných bočných dverách.

Nápadný, premyslený interiér
Interiér prekvapí veselými a kontrastnými farbami. Automobil, ktorý sme skúšali, mal bledozelené sedadlá. Ich stredná časť má nový farebný poťah, ktorý kontrastuje s bočnou a zadnou stranou sedadiel. Čalúnenie veľmi dobre korešponduje s odtieňom výplní dverí a prístrojovej dosky. Aj pod sériovo dodávanými sedadlami nájdete praktické odkladacie priehradky. Interiér ďalej dopĺňajú pedále s hliníkovými dekoráciami, nástupné lišty nesú nápis CrossGolf, rovnako ako hlava radiacej páky a koberčeky.
Auto dokazuje svoju mnohostrannosť okrem iného sklopným, asymetricky deleným zadným sedadlom, ktoré možno dokonca pozdĺžne posúvať, čím sa operatívne zväčšuje batožinový priestor na úkor vnútrajška a naopak.

Novinka CrossGolf má v porovnaní s bežným VW Golfom predĺženú a výraznejšiu karosériu. Snímka: Vlado Dimov

Veľmi dobrá voľba
Pod kapotou testovaného Volkswagenu CrossGolf pracoval benzínový motor s objemom 1,4 litra, ktorý reprezentuje novú generáciu pohonných agregátov. Je to motor s koncepciou blízkej budúcnosti. Má malý zdvihový objem, priame vstrekovanie paliva a prepĺňanie. Ak auto "nenaháňate", uskromní sa so spotrebou piatich litrov naturálu na sto kilometrov. Ak však dostanete chuť jazdiť športovo, bez reptania dokáže uháňať rýchlosťou dvesto kilometrov za hodinu. Ďalším jeho benefitom je nízka hladina emisií, s prehľadom spĺňa normy triedy Euro 4 (169 g CO2). Jednoducho motorizácia, ako má byť.

TECHNICKÉ PARAMETRE:
Motor: 1,4 TSI
Max. výkon: 103 kW/140 k
Max. krút. moment: 220 Nm
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,3 s
Max. rýchlosť: 202 km/h
Kombin. spotreba: 7,2 l/100 km
Rozmery: 4,20 x 1,75 x 1,58
Objem bat. priestoru: 505 l

NAŠE HODNOTENIE:
+ dizajn
+ priestor
+ motor
+ cena
+ znovupredajnosť
- malý kufor s deliacou stenou

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/aktualne-spravy, menuAlias = aktualne-spravy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
13. máj 2024 23:56