Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
25.11.2020, 11:13

Peugeot a Citroën riešia vážny problém. Viac ako pol milióna áut musí ísť do servisu

Celkom viac ako 530-tisíc vozidiel sa týka zvolávacia akcia, ktorou sa rieši možné poškodenie vákuovej pumpy a zlyhanie posilňovača bŕzd.

Peugeot a Citroën riešia vážny problém. Viac ako pol milióna áut musí ísť do servisu
Zdroj: netcarshow.com (Ilustračná snímka)

Francúzska dvojica koncernu PSA si aktuálne musí poradiť s pomerne vážnym technickým problémom mnohých svojich vozidiel. Už od leta minulého roka sa totiž na nemeckých fórach diskutuje o neprimeranom opotrebení ozubeného remeňa a následnom poškodení vákuového čerpadla spolu s posilňovačom bŕzd. 

Závada sa má týkať verzii využívajúcich pod prednou kapotou benzínový turbom prepĺňaný trojvalec s objemom 1,2 litra. Doteraz sa podľa nich problematike obe automobilky nevenovali cestou oficiálnej zvolávacej akcie, ale nedostatky boli riešené iba ak o to samotný zákazník požiadal.

Ako informuje nemecký portál Focus.de, v súčasnosti už výrobcovia problémy aktívne riešia a od 12. novembra dokonca prebieha veľká zvolávacia akcia na celkom zhruba 370-tisíc modelov Peugeot Partner, 208, 2008, 308, 3008 a 5008 a viac ako 160-tisíc vozidiel Citroën Berlingo, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, DS3 a DS4.

Dokopy teda ide o viac ako 530-tisíc automobilov s potencionálnou vážnou poruchou, ktoré zišli z montážnej linky v období od marca 2013 do apríla 2017 a sú poháňané 1,2-litrovým benzínovým trojvalcom s turbodúchadlom.

A čo hrozí? Systém na rýchlu výmenu informácií o nebezpečných nepotravinových výrobkoch (RAPEX) hovorí, že vákuové čerpadlo môže byť poškodené v dôsledku oderu materiálu ozubeného remeňa. 

Nejde o žiadnu banalitu, Federálny úrad pre motorovú dopravu (KBA) totiž už eviduje v súvislosti s týmto problémom nielen 15 prípadov poškodenia, ale aj dve nehody - našťastie bez zranení. 

​KBA má klasifikovať nové opatrenia ako monitorovanú akciu, takže ak nedôjde k oprave, existuje v strednodobom časovom horizonte riziko odstavenia vozidla.

Pre niektorých odborníkov je možným dôvodom nesprávny výber materiálu pre ozubený remeň bežiaci v olejovom kúpeli, no okrem toho sa špekuluje aj o nekompatibilite s palivom E10, ktoré nedávno nahradilo benzínovú "95-ku" s označením E5 aj na našich čerpacích staniciach.

Hovorca skupiny vo svojom vyhlásení neuviedol žiadne technické podrobnosti. Iba toľko, že k poškodeniu môže dôjsť v šiestich percentách postihnutých vozidiel a že bude následne vymenené olejové čerpadlo, ozubený remeň, prípadne ďalšie potrebné diely.