Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.06.2020, 11:05

"Revolučné" BMW definitívne končí. Závod opustili posledné špeciálne kusy

Po šiestich rokoch končí, bez priameho nástupcu, najúspešnejšie vozidlo svojho druhu - hybridný športiak s trojvalcom pod kapotou menom BMW i8.

"Revolučné" BMW definitívne končí. Závod opustili posledné špeciálne kusy
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

V roku 2013 sa svetu predstavil model s označením i8, ktorým mníchovská automobilka zaujala fanúšikov na celom svete. Zároveň išlo o výrazné prekvapenie, nakoľko o pohon tohto modelu sa nestaral plnokrvný osemvalec alebo šesťvalec spaľujúci benzín. 

Práve vďaka hybridnému pohonu, ktorý tvoril 1,5-litrový trojvalcový agregát BMW TwinPower Turbo poháňajúcu zadnú nápravu a elektromotor roztáčajúci predné kolesá. S litrovým výkonom na úrovni 113 kW (154 koní) to bol nový rekord pre sériové modely BMW, pričom systémový výkon siahal až na 275 kW (374koní), čo už na papieri vyzeralo veľmi sľubne.

​​V HN sme si tento pútač pozornosti s dohora otvárajúcimi sa dverami vyskúšali hneď dvakrát a to uzavretú Coupé verziu i otvorený variant Roadster. Jazdné vlastnosti a "fun faktor" vozidla sú skutočne úchvatné.

Okrem toho, zvukovú kulisu má na starosti i perfektne vyladený motor v spolupráci s reproduktorom za zadným nárazníkom. Mimochodom, možná je i jazda čisto na elektrickú energiu a to až do rýchlosti 120 kilometrov za hodinu.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.